Djup sorg

JALTA: Det är med djup bestörtning och sorg jag tar emot uppgifterna om att flygplanet med bl a Polens president störtat i närheten av Smolensk i Ryssland.

3 Responses to Djup sorg

  1. fredad skriver:

    Med anledning av din blog ”positiva steg” har jag sedan den 4:e april närmat mig Katyn via den länk du angav på wikipedia.Denna länk är redan uppdaterade med dagens ”current event” Där fann jag ett virtuellt museum
    om Katyn http://www.electronicmuseum.ca/Poland-WW2/katyn_memorial_wall/kmw.html som för mig antydde hur viktigt denna massaker är i det polska nationalisitska medvetandet något som var okänt för mig. Sedan den 4:e april kan vi då bevittna ett crescendo kring Katyn med dagens ofattbara haveri och hur stoa delar av Polens ledare förolyckas. Genast när jag hörde på nyhterna tittade jag på din blog, vad du skulle skriva? Och nu när jag tittar igen ser jag att du tagit bort de två inlägg jag läste förrut. Vad ska det betyda Carl Bildt? Inläggen stod ju precis som alla de absurda inläggen under positiva steg för vederbörande. Varför denna censur? Ja sorgen är djup men inte går väl det öppna samhället under för det!

  2. […] Kent Persson, Carl Bildt, Fredrik […]

  3. janisvikmanis skriver:

    Jag blir nästan medvetslös av Dina överdrifter, Fredad. Om nu Bildt censurerar en och annan person lite, så är det väldigt milt och oförargligt i jämförelse med vad andra gör. Ingen annan av våra ministrar har blogg, så vitt jag vet. Tror Du någon tysk minister bloggar?

    Bildts personal censurerar för att Bildt vill sköta utrikespolitiken själv. Ett och annat tar han antagligen också själv bort, som stör någon agenda han tänkt ut själv. Tror Du inte utländska makters personal läser denna blogg också?

    Bildt har blogg för att han skall kunna få rådgivare. Förvisso okända. Men de kan också säga något som kan vara nog så viktigt. Man behöver inte ha namn på personer för att höra att vad de säger är klokt. Vill Du vara rådgivare till Bildt, så skriv vettiga saker, tänk noga, skriv tydlig, kortfattat och inga löjliga angrepp på sådana som Golani Snowman. Oj, med vilka känslosvall vissa angrep Golani Snowman! Så löjligt. Kyl av er. Annars lyssnar Bildt bara mindre till er, fattar ni väl.
    :-/

    Jag har en vän som räddade Israels fd utrikesminister Natan Sharansky till livet. Om min vän skulle ringt upp Sharansky och sagt:
    – Du Natan. Du borde göra så och så med palestinierna.
    så hade Sharansky sagt:
    – Käre vän Janis Rozkalns. Jag högaktar Dig. Men har Du tänkt på det, det och det? Om jag gör det Du säger och det går snett, så får jag problem för det. Kom hit till Israel, bo hör, läs israeliska och arabiska tidningar och kom med råd, så skall jag lyssna.

    Samma med Carl Bildt. Inte tror Du väl att han rakt av bara kommer göra det Du, jag eller någon annan på bloggen säger??

    Plocka bort alla känslosvall i samband med judar-palestiniers konflikter. Plocka bort alla upprörda angrepp och nedsättande tilltal på dem som bloggar här. Vem vill kolla igenom sådan dynga?