Lätt konspirativt

Jag ser att DN publicerat en lätt konspirativ historia om Bilderberg-konferensen som jag också deltar i.

Jag tror att de till stor del utgår från gamla uppgifter. Det finns ett pressmeddelande om vilka som deltar i konferensen som man tydligen missat. Sådant händer.

Och när de skriver att här skall det diskuteras gasledningen genom Östersjön är de totalt ute och cyklar. Man undrar vem som fabulerat till en sådan uppgift, och hur den smugit sig in i en seriös tidning.

På programmet här står bl a – förutom utvecklingen i och kring Turkiet – frågor om fredsprocessen i Mellersta Östern, om farorna med fortsatt kärnvapenspridning, politik mot klimatförändringarna, USA inför presidentvalet, de transatlantiska relationerna och betydelsen av informationsteknologins utveckling.

I turkisk press är bilden inte alls så konspirativ inte minst därför att ett antal ledande turkiska journalister deltar i konferensen och dess diskussioner.

Och då blir det omedelbart lite mindre konspirativt.

Så märkvärdigt annorlunda än andra informella internationella diskussioner är det knappast. Men det har ett betydande värde med informella kontakter av denna art.

På denna konferens tror jag inte minst att det varit diskussionerna om just Turkiet och dess förhållande långsiktigt till den Europeiska Unionen som varit viktiga.

Och vilka åsikter jag företrätt i den frågan är ingen hemlighet. Det räcker att läsa denna blogg för att få del av dem.

101 Responses to Lätt konspirativt

  1. Josef Boberg skriver:

    Ja Du Carl Bildt,

    Motsägelser skapar förvirring hos oss av ”vanligt folk” – och det betyder mera oinskränkt Makt för den som inte är lika förvirrad – eller ?

    ”Så märkvärdigt annorlunda än andra informella internationella diskussioner är det knappast. Men det har ett betydande värde med informella kontakter av denna art.” – direkt kopierat ifrån Ditt inlägg.

    Jag vill inte påstå att jag är språkligt genial – inte dement heller för den delen. Men jag kan inte komma fram till annat än att dessa två av Dina meningar mer eller mindre i Princip direkt motsäger varandra !

    Ha det…
    vännen Josef

  2. claesretired skriver:

    Du har tolket fel Josef. En konfereens behöver ej vara märkvärdigt annorlunda för att ha ett betydande värde.

  3. pontusf skriver:

    Kan inte hålla med dig på den punkten Josef.
    Den första meningen jämför Bilderberg-konferensen med andra ”informella internationella diskussioner”. Den andra meningen säger något om sådana informella kontakter som helhet. Det finns alltså litet utrymme för motsägelse oavsett hur ”vanlig” man må vara.

    Tack för att Du tar dig tid att skriva den här Bloggen Carl. Den har gett mig en mycket bättre förståelse för vad våra högsta valda ledare egentligen gör (varje steg upp från nästan total oförståelse måste ju räknas som en klar förbättring ;)

  4. maverick skriver:

    Informella kontakter är alltid av värde, oavsett om det gäller Bilderberg-konferensen eller någon annan sammankomst.

    Förstår ej vad Josef Broberg tycker är konstigt el. motsägande med detta.

    Betr. svenska media letar ju majoriteten av den svenska journalistkåren bara efter embryon till konspirationer el. andra skandaler. Allt enl. deras egen subjektiva bedömning. Trist!

  5. icehorn skriver:

    Ojdå, bättre förståelse ? Du vet inte hälften ännu, pontus.

    Bilderberg är knappst något informellt, privat möte när 100 av världens mest inflytelserika männskor gömmer sig bakom stängda dörrar bevakade av polis. Bilderberggruppen har spelat en stor roll i grundandet av EU och har satt policyn för många politiska beslut i vår värld. Herr Bildt kan ju få kommentera följande uttalande från en ständig medlem:

    ”We are grateful to the Washington Post, The NY Times, Time Magazine, and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost 40 years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicitiy during those years.

    But now the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supra national sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.”

    – David Rockefeller (CFR/Bilderberg), Juni 1991

    David Rockefeller och Henry Kissinger är två globalister med ett genuint hat mot mänskligheten som kan bekräftas i det Kissingerstödda dokumented NSSM-200. Här behandlas möjligheterna att kontrollera och stagnera befolkningstillväxt i syfte att skydda USAs nationella säkerhet.

    Kommentarer på detta, Carl Bildt ?

  6. infokrigse skriver:

    Hur tolkar du det David Rockerfeller sa på Bildebergkonferensen vid Baden-Baden 1991?

    ”We are greatful to Washington Post, the New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of descreation for almost 40 years… It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we hade been subject to the lights of publicity during those years. But, the world is more sophisticated and prepared to march towards world government. The supernational sovereignty of all illectual elite and world bankers surely preferable to the national autodetermination practiced in past centuries.

    Har ni inget att dölja borde ni inte vara rädda för allmänhetens insikt i det som diskuteras och bestäms på Bilderbergkonferenserna?

    ”All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order.”
    David Rockerfeller 14:e september 1994, inför FN-kommissionen.

  7. Kachina skriver:

    ”Utrikesminister Carl Bildt och Investors ordförande Jacob Wallenberg deltar i helgen i ett möte med den hemlighetsfulla Bilderberggruppen på Ritz Carlton Hotel i Istanbul.”

    Oligarkerna samlas för att synkronisera sina ombud.

  8. maverick skriver:

    Jag förstår att kachina skulle föredra att Carl Bildt spenderar helgen tillsammans med Byggnads Tilly och Transports Winberg.
    Två värdiga oligarker!

  9. pontusf skriver:

    Till våra glada konspirationsteoretiker kan jag bara säga http://www.xkcd.com/c258.html

    I min mening är det mycket positivt att våra politiker, som vi ju trots allt har valt för att vi litar på deras goda avsikter och åsikter, talar med andra mindre publika (men ofta minst lika inflytelserika) makthavare och får insikt i var de står i aktuella frågor.

    Vad gäller svenska massmedia, så har de väl en hel del brister. Efter ett par år i Japan och Australien måste jag ändå säga att de står sig mycket bra i jämförelse.

  10. masken skriver:

    Kära kalle!

    Är detta en diskutionsgrupp ?

    För när George McGhee, f.d. ambassadör för USA i Bonn, ombads att nämna ett exempel på resultat som gruppen uppnått, svarade han: ”Jag antar att man kan säga att Romfördraget [som undertecknades 25 mars 1957], som lade grunden till den Gemensamma Marknaden, tog form vid Bilderberg-mötena.”

    Jag har själv öga för öga frågat vår statsminister om denna fråga då han vägrade utala sig och istället tillkallade polis som beordade mig att gå från en öppen gata i Göteborg.

    Vem betalar för övrigt allt detta för om det är med skattepengar så bryter du mot lagen och bör då bli åtalad.
    Sedan så är turkiet intressant är det så att ni vill få in detta land i EU ?

  11. icehorn skriver:

    ”Till våra glada konspirationsteoretiker kan jag bara säga http://www.xkcd.com/c258.html

    Detta bekräftar för mig att sveriges befolkning är mycket unga och naiva i sin inställning till konspirationer. Jag har aldrig i mitt liv betvivlat månlandningen och ser fram emot människans första steg på Mars. Så karaktärsangrepp som du kanske lärt dig av ‘debunkers’ fungerar inte på mig, lille vän. Jag har varit i branchen längre än så och kan era knep. Märk väl att av oss två var du den förste att använda ordet konspiration. Det säger en hel del.

    Men det är som vanligt. Angrip budbäraren istället för budskapet. Har du själv en kommentar till Rockefellers uttalanden ? Här får du ett nytt att gnaga på så får vi hoppas att Bildt själv kan kommentera vid tillfälle.

    ”Some even believe we (Rockefeller family) are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as ‘internationalists’ and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure—one world, if you will. If that’s the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”
    – David Rockefeller, “Memoirs”, 2002

  12. masken skriver:

    Sen har jag för mig att du skriver i din bok ”att du ska jobba i för Trilaterala kommissionen mål och syften”

  13. masken skriver:

    En av de böcker som Carl Bildt har skrivit heter ”Uppdrag Europa”. I förordet konstaterar han belåtet att ”jag fick förmånen att ha det avgörande politiska ansvaret för att föra in Sverige som medlem i Europeiska Unionen.” En tvivelaktig merit när man betraktar att medlemskapet hittills har kostat mer än det tillfört Sverige. Och nästa mål blir att marginalisera vårt land ytterligare i enlighet med Trilateralkommissionens agenda – att skapa ett globalt imperium under en världsregering.

  14. maverick skriver:

    masken,
    Ett par små försynta frågor till dig:

    Hur ser din vision om ett framtida Sverige ut?

    Och samma frågeställning ang. det framtida Europa?

  15. masken skriver:

    Boken 1984 är en exempel mot vart vi komma skall men min dröm är ett samhälle utan korruption lögner och där politiker och folket talar om samma saker och vågar besvara folets frågor..
    Är det inte suspekt att de inte vill utala sig om om dessa frågor så här hantera din statminister det hela när jag frågade han….

  16. maverick skriver:

    masken,

    Ja, det var ju ett väldigt klart och tydligt svar från din sida.
    Flum, flum ……………

  17. masken skriver:

    Jaså du matverick vad är det som är flum ?
    Titta på vidoklippet och berätta vad som är flum jag ställer en enkel fråga följerna är inget annat en konstigheter!

  18. maverick skriver:

    Har du ingen egen blogg eller hemsida?

    En överväldigande majoritet av demokratiskt sinnade människor fördömer din metod att försöka ”snylta ut” ditt suspekta budskap på en annan persons plattform.

    Men vi har ju genom åren lärt oss att det är sådana metoder ni använder, ni som säger er representera ”folket” men i verkligheten har sympatier från någon liten promille av väljarkåren.

  19. masken skriver:

    Maverick visst har jag en egen hemsida
    http://www.tankefrihet.se

    Så du menar att det är mindre demokratisk att ställa en fråga och banda svaret en att vägra svara på att man deltar i ett hemligt elitisk möte under total sekrettes ?

    På vilket snyltar jag ut och vad är det för metoder jag andvänder?
    Jag varken hotar,andänder våld eller något annat odemokratisk jag ställer bara en simpel fråga.

    Reinfeldt andvände i detta fallet en metod som kallas för ”polisinsats” han tillkallade polis ”Den själv har något att dölja ropar på förstärkt polis” sjöng nationalteatern

  20. pettson skriver:

    Hallå Maverick, killen är nog Berits och Morgans lille springpojke. Inget att bry sig om. Sedvanligt kommunistslöddersladder. Trevlig helg!

  21. friherinnan skriver:

    Det är väl ett framsteg att någon överhuvudtaget skriver något angående detta spektakel i hemlighetsmakeri…även om artikeln inte sade speciellt mycket.

  22. icehorn skriver:

    Ja du, masken. Det tog tydligen hus i helsicke om den här frågan. Än så länge ser jag bara personangrepp och inga försök att angripa sakfrågan. Pettson drar det t.o.m så långt som att beskriva motargument och vidareutveckling av ämnet att ”snylta”. Alla måste vi väl kunna ta kritik och vara öppna för alternativ syn på saker och ting.

    Orwells 1984 är inte någon överdrift om ni verkligen tittar på utvecklingen av övervakningsteknik i storbritannien. Men oavsett vilket, hur ställer maverick och pettson sig till ovan nämnda uttalanden av Bilderberggruppens ständige deltagare ?

  23. masken skriver:

    Och i vanlig ordning är G8 mötet ungefär samtidigt och en massa demostrationer precis som jag säger på videoklippet

    samma sak år efter år

    http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1085074,00.html

  24. maverick skriver:

    Kan svara direkt – jag ställer mig mycket positiv till Bilderberggruppen!

    Och att, som ni gör, dra fram enskilda, separata uttalanden är ett gammalt antidemokratiskt grepp som frekvent används.

    Demonstrerar/våldsverkar ni med el. utan ansiktsmask?

  25. friherinnan skriver:

    Masken!

    Jag syftar på artikeln i DN.

  26. masken skriver:

    friherinnan
    Det gör jag med

  27. icehorn skriver:

    maverick,

    Positiv baserat på vilka kriterier ?

    Antidemokratiskt grepp ? Hur i hela friden menar du ?

    Jag är varken demonstrant eller våldsverkare då jag föredrar att arbeta vetenskapligt och logiskt mot de internationella bankirernas agenda. Bra försök, dock.

  28. maverick skriver:

    Trevlig helg själv, pettson!

  29. masken skriver:

    maverick

    Föra året var jornalisten Alex Jones utanför bilderbergkonferansen i Canda men blev då arresterad av polis

    (www.infowars.com)

    en annan gång var en en journalist från American freepress där för att ta några bilder docj blev han bortplockad och iväg körd av polisen http://www.americanfreepress.net/

    och Gordon Techer skrev i maj 1975

    ”If the Bilderberg is not a conspiracy of some sort, it is conducted in such a way as to give a remarkably good imitation of one”, skrev kolumnisten C. Gordon Tether i maj 1975 i Financial Times. Tether fortsatte under drygt ett år att skriva om Bilderberg-gruppen, hans artiklar blev dock censurerade och i augusti 1976 blev han avskedad.

    Själv kommer polis till mig när jag försöker få ett svar på bilderberg.

    Det säger sig väl själv att detta möte sysslar med något mycket viktigt då dessa ”upptagna människor” alltid åker hit och diskuterar.
    Det är fullständigt naivt att tro att detta inte är en maktfaktor och att de bara sitter och diskuterar…

    Visst är det bra att människor kan samtala men det vore ju även bra om de kunde prata med sina väljare ?

  30. maverick skriver:

    Så skrev icehorn 1:09 pm

    **Så karaktärsangrepp som du kanske lärt dig av ‘debunkers’ fungerar inte på mig, lille vän. Jag har varit i branchen längre än så och kan era knep.**

    och så här 3:55 pm

    **jag föredrar att arbeta vetenskapligt och logiskt mot de internationella bankirernas agenda.**

    Du skriver att du arbetar vetenskapligt, det betvivlar jag starkt för då skulle du inte stava fel på ordet bransch. Ett sådant elementärt fel går ej att hänvisa till slarv utan det är enbart okunningt att skriva så.

    ”Mycket pladder faller hårt till marken när det blir till ett skrivet ord”!

  31. maverick skriver:

    masken

    Du hänvisar till American Freepress ;-)
    Ett ansett och demokratiskt föredöme ;-))
    Frågan är av vilka ;-)))

    Nästa gång kommer väl en propagandalänk som hänvisar till Schillerinstitutet!

  32. masken skriver:

    Är det det bästa svaret du har att ge ?

  33. icehorn skriver:

    Wow, maverick. Du kan verkligen lägga fram argument. Men allvarligt talat – jag undrar fortfarande vad du tror om Rockefellers uttalanden. Det är bara ett smakprov och står du inte pall för denna typ av frågeställningar så lär du inte klara verkliga diskussioner med mig.

    Titta gärna in i något av våra egna forum om du känner dig redo att försvara din snäva syn på världen.

    Tills dess, fortsätt känna dig överlägsen genom att hitta stavfel i mina inlägg.

  34. claesretired skriver:

    Masken varför har du så svårt att bära att inte du själv platsar på samma möte som Bildt och en del andra? Förstår dom ej dina meriter och kapacitet?

  35. masken skriver:

    claesretired

    Jag jobbar inte för en ny världsordning
    Varför tror du att varken att många riksdagspolitiker eller jorunalister har hört talas om denna exlusiva grupp

  36. icehorn skriver:

    Om Bilderberg är,som de själva säger, ett privat möte – vem betalar för polispådraget och vem bekostade Blairs militärhelikopter inför ett av mötena ? Inför 2006 års möte fick radioprataren och aktivisten Alex Jones bekräftat att han blev stoppad och kvarhållen av kanadensiska myndigheter på direkt uppdrag av Bilderberg. Ganska mäktigt för en privat liten sammanslutning.

    Claesretired, ta och fundera lite på ovanstående och ta även en titt på de deltagare som brukar återkomma årligen.

  37. Kachina skriver:

    Maverick

    Din nedvärdering av Schillerinstitutet och American Free Press, bevisar att du tänker med magen. Du reagarear mer på känsla än på tanke, för att din världsbild rubbas. Det brukar bli så för de som lyssnar mindre på sak och mer på person.

  38. rolf888 skriver:

    Intressant.

    Maverick och Pontus!!

    Kan ni inte komma med några svar på frågorna till Er ??

    I dom Demokratiska länderna i Världen borde verkligen Bilderberggruppen synas. Intressanta uttalanden Rockefeller och grabbarna gjort .

    Intressant att både Höger och Vänster-folk deltagit i mötena.
    Mona Sahlin, Leif Padgrotsky, Göran Persson , Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt , Wallenberg , Percy Barnevik , Olof Palme m fl….

    Medimoguler, Industri-Pampar , Bankirer , Politiker .

    Varför skrivs det så lite i Tidningarna och varför har deltagarna ” Munkavle ” ?

    Det här står inte rätt till.

  39. infokrigse skriver:

    Varför möts de då i total sekretess och ingenting står det i tidningarna om vad som faktiskt diskuteras/bestäms på dessa möten?! Har Bilderbergarna inget att dölja borde det redovisas i ljuset. Calle är ju ”folkvald” och arbetar för Svenska Folket (nåja), han har en skyldighet att vara öppen men det som pågår på dessa möten.

  40. maverick skriver:

    Till alla Bilderbergmotståndare

    Har fortfarande ej fått svar från någon av er på mina två enkla frågor.
    Blir svaren alltför avslöjande för er politiska hemvist eller har ni något annat att dölja?

    Jag upprepar därför:

    Hur ser din vision om ett framtida Sverige ut?

    Och samma frågeställning ang. det framtida Europa?

  41. maverick skriver:

    kachina

    Du skriver:
    ** Kachina Says:
    juni 2nd, 2007 at 5:29 pm

    Maverick

    Din nedvärdering av Schillerinstitutet och American Free Press, bevisar att du tänker med magen. Du reagarear mer på känsla än på tanke, för att din världsbild rubbas. Det brukar bli så för de som lyssnar mindre på sak och mer på person. **

    Trovärdigheten hos Schillerinstitutet har avhandlats och avslutats tidigare på denna blogg. Trovärdigheten i dess skrifter är ungefär likställd med objektiviteten hos Marxistleninisterna. Det förvånar mig därför storligen när du hänvisar till detta s.k. institut igen!!!!!

    Och ännu värre blir det när du hyllar American Free Press. Vilket ”jätteövertramp”
    av dig, du kan inte ha en susning om vad deras budskap är – skulle du mot förmodan känna till organisationen och vad den står för, måste jag säga att jag tappar allt aktning för dig!

    Och när du försvarar American Free Press blir jag både skrämd och förvånad.

  42. Kachina skriver:

    Jag vet varken vad American Free Press eller Schillerinstitutet står för. Jag läser enskilda artiklar och hakar på där de stämmer med mina historiska kunskaper. Jag läser även Timbro. Allt de säger är inte helt fel, otroligt mycket är otroligt vinklat och en del är helt rätt. Så är det med alla sådana här propaganda- apparater. Man får sålla ganska hårt, men som sagt, det som stämmer med historiska fakta, tar jag fasta på.

  43. bokindstrand skriver:

    Här är en tidig rapport>> från mötet.

  44. bokindstrand skriver:

    Här är ett inlägg pstad på en ezine som tillkom efter förra årets Bilderbergermöte. Eftersom vår gode vän Carl finns omnämd där så kanske det kan vara av intresse i sammanhanget. Lite konspiratoriskt i tonen det medges. Men är väl ändå inte helt fel ute i sina slutsatser.

  45. masken skriver:

    maverick
    Så bra att du svarat på alla frågor!
    Man behöver väl för fasen inte vila på en idiologi för att ha en åskit!
    Jag har ingen klar vision om ett samhälle men jag har förstått att detta vi lever i idag är sjukt!

  46. maverick skriver:

    kachina

    Vi har avhandlat detta med källkritik tidigare, din kunskap inom detta viktiga område har i princip konstaterats vara obefintlig.

    Det har än en gång sorgligen bevisats när du säger (citat 9:28) ”Jag vet varken vad American Free Press eller Schillerinstitutet står för. Jag läser enskilda artiklar och hakar på där de stämmer med mina historiska kunskaper.”

    Dina kunskaper i ämnet uppnår inte ens ABF- nivå!

  47. maverick skriver:

    masken

    Men tala då om vad du eftersträvar. Ditt utopia som inte är sjukt som dagens samhälle.
    Skall det vara så svårt?

  48. Kachina skriver:

    maverick

    Problemet med dig är att även du läser styckevis och sedan köper hela konceptet. Jag har aldrig köpt ett helt koncept, varken från höger, vänster eller någon annan. Jag tar till mig detaljer som stämmer med den verklighet jag ser och har sett, och jag kan försäkra att den är vid och omväxlande.

    G8 och Bilderberg är väldigt lätt att genomskåda. Världens resurser räcker till för att 1,5 miljarder skall leva på vår niva inom Superiors hierarki. Globaliseringen innebär att resten, 4,5 miljarder Inferiors skall leva på arbetslägernivå, arbeta sexton timmar per dygn bara för att överleva. Men smetar ut den tredje världen över globen, segregerar så att Superiors lever i säkra områden som förbinds med säkra korridorer.

    Allianzen, som varande lydiga skolpojkar, har redan påbörjat arbetet och det fortskrider planenligt, enligt Carls senaste rapport från regeringssammanträdet.

    Detta är den enkla biten att se, G8 och Bilderberg. Den svåra är Scull & Bones, där all verksamhet är dold bakom tredubbla ”blyväggar.”

  49. rolf888 skriver:

    Vad trött man blir på folk som måste sålla in ” fårskocken ” i fack.
    Men ok. Det är väl så ” vi ”kontrolleras .

    Höger och Vänster-tjafset !! Är det inte konstigt att Människan inte kommit längre med tanke på den Tekniska utveckling som varit dom sista hundra åren.

    Räntan är den stora boven i dagens System och kräver ständig avkastning och skövling av Jordens resurser , som inte är oändliga.

    Vi ligger på en stor ” Skuld ” och vi alla kommer att få betala inom snar framtid.

    Människans påverkan på Naturen och den miljöförstöring som följer hänger ihop med det ekonomiska system som all Världens befolkning lyder under. Skall människan få en hållbar utveckling i framtiden måste detta system ändras i grund och botten.

    Men hur går det då för ” Bilderbergarna ” och deras makt över massorna ( Fårskocken ) ??

    Tittar man på medlemmarna i Bilderbergruppen och vilka andra organisationer/företag.. som dessa sitter i , så är det inte svårt att se att vi inte lever i några verkligt Folkvalda Demokratier.

    Vi går mot en Ny Världsordning i snabb takt där vi vanliga inte har ett dugg att säga till om och dom flesta har inte kunskapen om detta. En liten Elit är inte intresserade av att ” Vi ” skall ha den heller.

    ”De få som förstår det monetära systemet, kommer troligtvis att bli så intresserade över sin egen profit, eller så partiska och så beroende att det, att det kommer inte att bli någon motsättning från denna samhällsklass. Den stora massan av folk mentalt oförmögen att begripa detta enorma övertag kommer att bära sina bördor utan några klagomål, och kanske utan någon misstanke om att systemet är skadligt till deras egna intressen”
    Här avslöjar den skickliga familjen Huset Rothschild vad Systemet, The System är för något. Vad pengar i verkligheten är för något!

  50. […] Carl Bildt Det verkar strömma in kritik mot Bilderberggruppens möte i Istanbul där bl.a. Carl Bildt deltar från Sveriges sida. Men vad är egentligen problemet? Är det inte en väldig fördel för […]

  51. icehorn skriver:

    Ett litet citat i samband med föregående inlägg.

    ”Give me control over a nation’s currency and I care not who makes its laws.”
    – Baron M.A. Rothschild

    Jag anser ialla fall att svenska folket som ser detta ska ställa sig frågan om vem som bekostar spektaklet samt våra folkvaldas resor dit. Alla borde intressera sig för slutna diskussioner som hålls mellan Bildt och främmande statsmakter. För att vara ett privat möte som vi inte behöver bry oss om har de jobbat hårt på säkerheten och spärrat av ett helt område för allmänheten. Jim Tucker har i sedvanlig ordning förföljts av poliser och det ska bli intressant att se dokumentären som gjorts om honom under helgens gång.

    Ta en titt på hur det i USA rapporteras om Rick Perry som bryter mot amerikansk lag när han deltar i detta möte. Det måste vara ett viktigt sådant om man är beredd att bli brottsling för att kunna vara med.

  52. Josef Boberg skriver:

    Hejsan Rolf888,

    Tack för Ditt verkligen stimulerande inlägg – och här kommenr mina spontana – oövertänkta kommentarer.

    Fårskocken räcker väl mer än väl som kategorisering av oss av vanligt folk med – tycker jag. Så ytterligare kategoriseringar i höger, vänster, gudFruktiga, ogudAktiga osv behövs väl inte ? Men Makteliten önskar oNaturLiktoVist det – för det kamouflerar ju på ett listigt sätt att Wi egentligen i grund och botten enbart är kort och gott fårskock – i deras intellektuella perspektiv sett. Att OK-eja detta faktum är inte så lätt – men det går ! Fråga mig för jag vet det av egna gjorda erfarenheter.

    Räntan är MaktElitens KarDinalVerktyg för att bestjäla fårskocken med – i mitt perspektiv sett.

    Den yttre miljöförstöringen är en barnlek att fixa till på mer eller mindre nolltid – i mitt perspektiv sett. Wår egen inre miljöförstöring av oss själva är det allt överskuggande problemet för alla och envar av oss – inkluderande även MaktEliten – i mitt perspektiv sett. Men det håller ONaturLiktoVist wår MaktElit knäpptyst om – för annars skulle dom tappa mycket av sin nuvarande MaktKraft genom att Stressa oss i fårskocken med den Yttre miljöstörning – som Wi som kvalster på jorden Terras ytteryta ställer till med.

    Ny världsordning ? Nja – i mitt perspektiv sett så är det kort och gott en vidareförädling av den sedan flera tusen år gamla. Javisst – drabbar den oss alla och envar obönhörligen – ifall Wi fortsätter med att bete oss som Wi alltid historiskt alltid har betett oss hittills = passivt = slaviskt följer med på och accepterar MaktElitens koncept = Armageddon.

    Dock – i mitt perspektiv sett – så finns det idag – och måhända för första gången i wår ebarmeligt barbaraiska historia – ett konkret sätt att bryta MaktElitens oinskränkta Makt över oss i fårskocken med. Mer om det under rubriken IT2:1 på min hemsida.

    Igen – tack för Ditt goa inlägg.

    Ha det…
    vännen Josef

  53. maverick skriver:

    Hur kommenterar alla anhängare av en ny s.k. världsordning som finns på denna blogg, verkligheten bakom era ord.
    Dessa fruktansvärda scener utspelas gång på gång – ställer ni er bakom detta ständigt återkommande agerande?

    **************************************************************
    Alla snutar, försvinn härifrån! Det här är vårt möte, låt bli att sabotera det, löd budskapet från demonstrationsledningen när tunga moln av rök svepte in över det ­jättelika hamnområdet i Rostock där mötet hölls.

    Bilar vältes omkull. Plankor och brandbomber flög genom luften. Fönster krossades. Och gång på gång gjorde kravall­utrustade polis räder mot grupper­ av maskerade demonstrantern för att försöka gripa de svart­klädda våldsmakarna.

    **************************************************************

  54. Josef Boberg skriver:

    Bästa Maverick,

    Personligen lägger jag mindre och mindre av min egen Energi på att vara Emot – att det som har hänt har hänt – enär det inte förändrar ett jota av det som redan har hänt. Därmed kan jag använda min egen Energi fullt ut till att istället vara FÖR – det jag helst av allt vill skall hända idag, imorgon osv (IT2:1). SuperEffektivt i kvadrat ! Tro mig – för jag VET det utifrån helt egna gjorda erfarenheter.

    Lycka till med det själv – ifall Du så väljer !

    Ha det…
    vännen Josef

  55. hillary2 skriver:

    Carl Bildt håller sig ständigt informerad om vad den tredje statsmakten säger i Sverige och i Turkiet.

    Så gör män som är rädda för att bli avslöjade. Män som döljer vilka deras verkliga uppsåt är.

    Carl Bildt är i mina ögon en vanlig skithög som troligen skulle kunna sälja sina egna barn om han därmed fick vara kvar i en erbarmlig maktelit av inflytelserika män i världen. Vad vill Bildt åstadkomma med sitt samröre i dessa grupper? Bildt låtsas i sin uppblåsthet inte ens förstå kritiken mot varken G8 eller Bilderberggruppen. Är svenska folket hans uppdragsgivare eller är hans uppdragsgivare några andra och hans lojalitet var?

    Maverick.
    Har Bildt uttalat några utopier???Trots att du påstår dig ha vetenskaplig bakgrund kan du inte formulera den fråga som är så vanlig inom vetenskapen – står vi inför ett paradigmskifte? Det är vad vi som är emot Bildts och hans kumpaners överhöghet önskar. Paradigmskifte Maverick. Vet du ens vad det är?

    Jag gläds åt att flera nya kommentatorer har tillkommit. Bildts egna skriverier är tråkigt förutsägbara vid det här laget….

  56. maverick skriver:

    Stackars lilla manshatande, förgrämda kvinna, du kan inte ha det lätt.

    Kämpa på!

  57. watson69 skriver:

    hillary2

    Dina kompisar Göran Persson, Anna Lindh och Olof Palme har också deltagit i Bildebergsgruppens möten.

  58. icehorn skriver:

    maverick, exemepel på vad Bilderberg gjort för dig och dina närmaste borde vara din prioritet just nu, framför patetiska påhopp.

    watson69,

    Här är ett praktexempel på att man sitter fast i det höger/vänster-politiska teaterspektaklet. Båda dessa partier får besked av samma härskarklass. De internationella bankirerna har åtminstone sedan 1913 ägt våra politiker på den högre nivån. De länder som låtit en centralbank styra ekonomin genom privata intressen har gett bankirerna rätt att låna ut till staten mot en fet ränta.

    Ta en titt på hur det fungerar i USA för ett smakprov på hur den räntan betalas tillbaka – inkomstskatt. Släpp det där med höger och vänster i politiken. Det är bara till för att vi ska tro att vi faktiskt påverkar något. Eliten ger oss två sidor av samma mynt att rösta på efter behag. Båda sidor arbetar för ett avskaffande av nationalstaten Sverige och för en framtida global regim där du, om du ens tillåts leva, betyder ännu mindre än idag. Är du redo för ditt mikrochip ?

  59. maverick skriver:

    Sign. icehorns ordval avslöjar vad han/hon förespråkar! V.g. se exempel nedan:

    härskarklass

    internationella bankirer

    privata intressen

    fet ränta

    ….. hur det fungerar i USA

    eliten

    global regim …………. om du ens tillåts leva

  60. […] tycker det är åtminstone är rakkryggat av Carl Bildt att åtminstone nämna att han varit på mat och prat i […]

  61. roselleri skriver:

    Varför används alltid ordet ‘konspiration’ eller ‘konspirationsteoretiker’ så fort någon är skeptisk till vad makthavare håller på med? Eller blir man per automatik hederlig när man får makt? Behöver vi inte ifrågasätta makthavare? Ska vi hålla oss till våra vänner och familjen?

    Det är väl inte konstigt att vi kritiserar Bilderberg-mötena när deltagarna i efterhand inte får berätta vad som diskuterats!

    Och VAR är det pressmeddelande som du Carl säger har gått ut? Någon som vet? Kan Carl svara? Eller läser han inte alla inlägg i den här bloggen?

  62. icehorn skriver:

    maverick, vad förespråkar jag ? Ge ditt svar på detta så ska jag rätta dig om du har fel.

    roselleri, ordet konspirationsteoretiker är en del av psykologisk krigföring mot folk med obekväma åsikter – som i vissa fall kan vara lite för nära sanningen. Det är ganska lustigt att konspirationer blir detsamma som myter och legender för vissa. Ordet betyder egentligen bara att två eller fler personer går samman för att göra något olagligt eller oetiskt. Enron, Skandia och Watergate är exemepel som enligt mavericks tankesätt aldrig har inträffat – bara konspirationer.

  63. watson69 skriver:

    Det är rätt typiskt att när man påpekar att även sossarna varit på dessa bildbergmöten så heter det att man inte ska dela in höger och vänster.
    Det är ju märkligt varför vissa då bara nämner högerfolk som varit på mötet?
    Vad männsikor diskuterar oavsett om det är ett symöte, bildebergsmöte eller när de olika partierna har sina interna diskutioner måste få vara privata.
    Tror knappast att vänsterns gammelkommunistiska gäng vill låta oss veta vad de pratar om.

  64. icehorn skriver:

    Lägg också märke till hur mavericks argument tryter för varje inlägg. Han klarar helt enkelt inte av att angripa sakfrågorna utan ger sig på inläggens utforming och ordval samt person/karaktärsangrepp. När argumenten tryter får knytnävarna tala, eller hur ?

  65. icehorn skriver:

    watson69,

    Om vissa håller sig till att angripa ”högerfolk” (för att spela med i höger/vänster-dravlet) så är det nog bara för att även dessa människor sitter kvar i den doktrinen. Att det i själva verket inte finns något höger och vänster lär man sig oftast mycket senare när man studerat ämnet mer ingående.

    Jag har hört många som säger att världsregimen är en högergrej, vänstergrej, kapitalistkupp etc. Man sitter delvis kvar i en inprogrammerad tankegång och det kan ta ett tag att bryta sig fri. Bilderberg är varken höger eller vänster. De vi har emot oss är globalister med sitt genuina hat mot nationalstater som förhindrar en total kontroll av oss.

    Diskussioner kan hållas på många sätt. Men faktum kvarstår – Bilderbergmötena är slutna, hårdbevakade och hemligstämplade även för massmedia. Och massmedia lägger lojalt locket på, med vissa undantag. Som tidigare påpekats har journalister fått sparken när de fortsatt skriva om gruppen och jag vill fortfarande veta vem som betalar polisbevakningen och resorna till och från mötena. Inget kan övertyga mig om att Bilderberg arbetar för att ta tillvara mina intressen.

  66. Kachina skriver:

    icehorn

    Du glömde Irangate. Alla ansvariga är helt omedvetna om att det hänt, alltså har det egentligen inte hänt. All antydan om att det hänt är i så fall konspirationsteorier, även antydningar att om det har hänt det som inte har hänt fastän det hänt, har hänt under republikanska presidenter och medlemmar i IDU.

  67. watson69 skriver:

    icehorn

    Du ser väl vad jag menar angående Kachina.?
    Sen undrar jag om det är nån som vet exakt vad som diskuterades när Chaves besökte Vitrysslands och Irans president?
    Tror knappast det förutom de som var närvarande

  68. maverick skriver:

    icehorn

    Ang. ”argument som tryter” och ”ta till knytnävarna”.

    Jag tycker helt enkelt att möten typ Bilderberg är bra. Menar du att jag rent juridiskt är skyldig att använda ”omvänd bevisföring” varför jag tycker så. Antagligen, enligt din ”världsbild”!

  69. icehorn skriver:

    maverick,

    ok, du tycker att Bilderberggruppens möte är bra. Men det säger mig ingenting och står i märklig kontrast till ditt uttalande om citaten jag lade in. Det kallade du ett antidemokratiskt grepp och jag vill veta vad det innebär med tanke på att du ställer dig positiv till ett antidemokratiskt och utomparlamentariskt möte. Jag har ju gett dig svart på vitt vad det är för typer som visar sig där. Ändå vidhåller du att mötena är bra. För vem ? För mig och min familj ? För svenska folket, vars intressen Bildt borde företräda under hela sin tid som minister. Är det inte längre massmedias sak att bevaka våra representanter och motverka maktmissbruk. Sker deras möten i det fördolda på det här viset så är det absolut inte för svenska folkets bästa.

  70. maverick skriver:

    Bilderbergmöten är bra för mig, min familj, Sverige samt övriga länder i världen.

    Ett möte mellan Aleksander Lukasjenko och Hugo Chavez är inte lika upplyftande!

    /EOM

  71. watson69 skriver:

    icehorn

    När Wallenberg hade privata möten med socialdemokraterna förr i tiden.
    Var det bra eller dåligt tycker du?

  72. watson69 skriver:

    icehorn

    Alla politiker har väl möten som är mer eller mindre hemliga.
    Där de diskuterar saker som vi aldrig får reda på.
    Vad sen regering och riksdag tar för beslut i olika frågor är ju knappast hemliga.

  73. kblom skriver:

    Hej

    Jag ser det kom en artikel på den svenska The Epoch Times om Bilderbergmötet:

    Bilderberggruppen håller möte i Turkiet – under sedvanlig sekretess
    http://www.epochtimes.se/articles/2007/06/03/12516.html

    /K

  74. icehorn skriver:

    maverick,

    du kan ge dig nu. Jag förstår att du bara är en provokatör. Jag har sagt mitt vad gäller dig och du får veta vad jag menar inom en snar framtid. Bildt måste le ner han ser detta :) Han vet. Ett möte där Kissinger och Rockefelelr ingår skulle vara bra för dig och din familj. Kanske om ni sympatiserar med folkmord, fascism och nazism isåfall :)

    watson69,

    Hade jag vetat det så hade jag definitivt protesterat. Nu vaknade jag inte upp till fenomenet Bilderberg förrän kort innan förra årets möte. Hemliga möten som massmedia finner ointressanta att belysa bör alltid ses som något negativt för din del. Att folkvalda sätter policy i hemliga möten med främmande makt utan insyn från folkets sida motverkar hela den demokratiska processen. Den finner ni tydligen helt värdelös i dag så vi går väl mot en världsregim. Jag tänker ialla fall stå emot in i det sista och den läkare som försöker trycka i mig ett mikrochip..ja, inte blir det en vacker syn ialla fall – det säger jag.

    Men hör ni, lycka till i livet nu. Lev vidare i illusionen och förhoppningen att jag har fel. Bli inte förvånade dock när en högtalarförsedd kamera säger åt er att sluta pilla er i naveln. Detta är verklighet i england och sprider sig snart därifrån till resten av den kommande federationen EU. Acceptera kontrollsamhället och er nya roll som övervakade EU-medborgare så kanske eliten låter er vara ett tag till. Ni ursäktar agendan för ett samhälle jag personligen förfasades över – Östtyskland, Sovjet och Kina. Där har ni modellen för det kommande samhället. Jag avslutar med ett ”antidemokratiskt grepp” och presenterar tre citat ni kan få gnaga på i väntan på er frälsning från det yttre hotet – dessa elaka terrorister.

    ”Whatever the price of the Chinese Revolution, it has obviously succeeded not only in producing more efficient and dedicated administration, but also in fostering high morale and community of purpose. The social experiment in China under Chairman Mao’s leadership is one of the most important and successful in human history.”

    – David Rockefeller, NY Times 1973

    ”Why of course the people don’t want war…But after all it is the leaders of the country who determine the policy and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship…Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger.”

    – Hermann Göring

    ”The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault.”

    – CFR Journal 1974, sidan 558. När kongressman Larry McDonald reagerade på detta och krävde att CFR stoppades, dog han kort därefter i en suspekt flygkrasch när Korean Airlines 007 sköts ner av sovjetiskt stridsflyg.

    Ställ frågor – kräv svar
    http://www.prisonplanet.com
    icehorn@gmail.com

  75. Torsten skriver:

    Vilken smörja icehorn. Jag tror att självaste Kachina bleknar.
    Törs Du gå över gatan?
    Det är inte alls omöjligt att det finns farliga, hemliga organisationer på hög nivå. Men då är dom så hemliga att varken Du eller någon annan här har en susning om deras existens.
    Vi skall nog vara tacksamma att Bilderbergsgruppen finns. Jag tror liksom flera andra här att det de uträttar är till gagn för oss.

  76. kblom skriver:

    Snälla Torsten… det gäller att ta ett djupt andetag, och göra hemläxa. Det är en förhoppning du kan ha – men det har inte något med verkligehetn att göra

    mvh

    /Karl

  77. kblom skriver:

    Eliten i länderna har alltid sett till att föra ut det som innersta kretsen vill – Bilderberg är ett av dessa arrangemang där de för ut sin agenda.

    De som inte följer riktlinjerna plockas bort från maktpostioner på ett eller annat sätt. John Kennedy var bara en av många många som mist livet av genom denna inre styrande krets. De är ofta judar – eller hur. Säg som det är, hade de varit japaner då hade man sagt det. Nu är de judar – men judar har skaffat sig monopol – så det har blivit en slags programmering och hjärntvätt, och det ska inte sägas… denna innersta krets, från Illuminati osv var alltid judar. De skapade kommunismen osv, genom försorg och det ekonomiska stödet och uppbackningen från amerikanska och andra judiska intressen, bankir och industrikapitalister. De låg bakom mördandet i kommunistländerna. Man skulle lära sig att lita på partiet – gud fanns ju inte – så man svalt medvetet ihjäl stora delar av befolkningen. Oftast var det judar som dragit i agendan för den nya världsordningen. 9/11 var en sådan iscensättning de skapade för att få allmänheten att själv vilja be för det…eliten kan snabbt genomföra de lagar de vill. ”Den globala uppvärmningen” tjänar samma intresse. Sicka pajaslögner.

  78. Torsten skriver:

    Karl,

    Jag har också läst många deckare. Men man måste kunna skilja på fantasi och verklighet.

  79. icehorn skriver:

    Nu måste jag bara bryta in. Egentligen skulle det vara mitt sista inlägg.

    Torsten, har du ens kollat upp det vi talar om här ? När, var och hur fick du veta om Bilderberggruppen. Har du någon info du kan dela med dig som visar hur bra de är för oss. Även Hitler lyckades slå i folk hur bra nazismen var – bara att presentera ett diffust yttre hot. Vem tror du att du är som kan kalla mitt inlägg smörja utan att ens kolla om något har dokumenterad förankring ?

    Svara på detta, tack !

  80. kblom skriver:

    Ja Torsten – under de år du läst deckare så har andra delvis vare Internets möjligheter studerat väldigt mycket – gjort lite hemläxa = avprogrammering… nu finns det även mycket från KGB-arkiven mm.

  81. bennybear skriver:

    Torsten och alla andra Elitslickare!

    Som vanligt är det de minst pålästa som protesterar mest och försöker förlöjliga de som visar på att världens finasiella och politiska elit varkar efter en agenda för att skapa en av de själva skapad Världsfederation, världsarmeé och världsbank styrande en totalt elektroniskt kontrollerad slavbefolkning.

    Eran idol Bildt sitter med inte bara i Bilderberggruppen utan är dessutom , verkar det vara ständig medlem av dess systerorganistioner Council of Foregn Relations och Trilaterala Kommisionen, vars agenda är lika medd Bildeberggruppens. Alltså:

    Mer Globalisering resulterande i än mer makt och miljardvinster till de multnationella företag vars chefsgarnityr representeras på BB-mötet

    Mer makt till Supranationella organisationer ( Vars representanter finns representerade BB ) och mindre till de nationella dito.

    En gradvis övergång till världsvaluta. osv.

    Att chefrepresentanter för världens mäktigaste företag, mediehus, banker, kungahus, militärorganisatioer och politiker och att detta mötes dagordning och det som avhandlas där INTE rapporteras till allmänheten, tycker Ni inte är något märkvärdigt alls.

    HUR kan Ni rättfärdiga detta absurda ställningstagande??

  82. Torsten skriver:

    Klas och icehorn,
    Ja, jag har läst deckarare i ganska många år.
    Jag kan nog säga att jag är och har varit internetanvändare lång utöver medelanvändaren också.
    Den smörja Ni målar upp känner jag igen i deckarvärkden. Eller kan Ni påstå att t ex Robert Ludlum skriver fakta taget direkt från verkligheten.
    Skillnaden mellan Er och mig är att jag kan skilja på fantasi och verklighet.

  83. icehorn skriver:

    Vad är det för fel på dig, Torsten ? Du bemöter ju inte alls det som nämnts utan svamlar om fantasi och verklighet. Dina böcker har inget med det här att göra så det där fantasiproblemet verkar ligga hos dig i första hand. Jag har dragit upp uttalanden och koncept som finns dokumenterat och inte på något sätt framtaget ur tomma luften.

    Kan du inte säga vad som är fantasi i mitt större inlägg så kan vi ju bena ut problemet en gång för alla. Menar du att jag ljuger om det jag skriver ? Utveckla även på vilket sätt Bilderberggruppen är till gagn för oss och hur detta kommer att visa sig på ett demokratiskt sätt.

  84. Torsten skriver:

    Nej icehorn,
    Jag påstår inte att Du medvetet ljuger. Du kan hänvisa till hur många dokument som helst. Det bevisar inte att det Du påstår är sant.
    Du skall veta att det är mäktiga, mörka krafter som gynnas av just sådan smörja som Du skriver.

  85. Josef Boberg skriver:

    Ja Jisses vilken underhållning. Dock – tyvärr så har mina smilband svårt att dra sig uppåt av den här underhållningen.

    Ha det…
    vännen Josef

  86. icehorn skriver:

    Torsten,

    tala klarspråk, tack.

    a) Varför är hänvisning till dokument skrivet av bl.a Rockefeller själv otillräckligt för dig ?
    b) Vad är det för mäktiga krafter som jag gynnar ?

    Nu får du allt stå upp för dina åsikter här

  87. Kachina skriver:

    Torsten

    Du har nog tagit fel på ljus och mörker. Ställ dig frågan, vad är resultatet av dessa hemliga nätverk? Blicka bakåt och läs av fakta. Så skulle nog Ludlum gjort.

  88. Torsten skriver:

    Fakta kommer i slutet av boken.
    Även Rockefeller förekommer i Ludlums böcker.
    Slut på underhållningen Josef. Ha en bra kväll
    Godnatt

  89. icehorn skriver:

    Slutledning – Torsten tror antingen att Rockefeller är en uppdiktad figur i böckernas värld eller också tror han att Rockefeller ljuger i sin egen bok ”Memoirs”.

    Du har stora problem med verkligheten. Jag har gett den information jag kan och du får nu återgå till din ”trygghet”. Som du svarar är du ju bortom all hjälp.

    Som sagt..slut på underhållningen, glöm inte att kolla in länken. En ny värld öppnar sig för den som vågar se.

    So long

  90. Torsten skriver:

    Japp

  91. fred86 skriver:

    icehorn
    Du måste skämta. Den värld som öppnar sig är en paranoid värld som endast kan bebos av totala idioter. Hur seriöst kan man bemöta en sida som stödjer konspirationsteorier om 9/11, som sköts av en man som tror att företagen sponsrar kommunistpartier, som tror att den globala uppvärmningen är ett påhitt av globalister, som varnade för ett stort iscensatt terrorangrepp förra året som skulle starta ett tredje världskrig, etcetera? Tack gode gud att en bedövande majoritet är för intelligenta för att tro på sådant rent chockerande trams.

  92. kblom skriver:

    fred86 – du talar nu i nattmössan. Var får du allt ifrån?
    Det är väl inga hemligheter vilka som sponsrade och backade upp kommunismen?
    Har du så dålig koll… men allvarligt talat. Infon finns där, hur många böcker och filmer som helst – det är fullständigt och sedan måååånga år tillbaka redogjort för – hur mycket som helst. Det har inget med ”intelligens” att göra – isåfall är det du som är ointelligent.

  93. watson69 skriver:

    Herregud vilka människor det finns.
    De tror på allt skit någon idiot skriver.
    Ta och kamma er och skaffa er ett liv för fan.

  94. maverick skriver:

    kachina

    Du visar tyvärr tydligt ditt ”rätta ansikte” när du inte ens opponerar dig mot de grövsta inlägg typ

    kblom Says:
    juni 4th, 2007 at 3:47 pm

    Sorgligt men sant – du som i vanliga fall har åsikter om allt och alla!

  95. Kachina skriver:

    maverick

    Som du vet är jag för tillfället landbunden och ofri. Mycket tid går åt i försöken att köpa frihet, segelbåt, för inga pengar alls (Flytande Vrak) så jag läte inte alla inläggigår.

    Jag tar naturligtvis avstånd från alla angepp på judar och alla andra folkgrupper. Jag angriper girighet. Det är en egenskap som finns i mänskligheten som sådan och tycks öka i takt med det man lyckas tillskansa sig.

    Om vi skall döma det Bilderbergare åstadkommit till nu, har vi fått det tekniskt bättre, men livet för den stora massan har blivit sämre.
    I öst jobbar man ihjäl sig, medan man i väst stressar ihjäl sig i kampen om jobben och en dagisplats, allmedan oligarkerna ligger vid Medelhavet och njuter frukterna av teknikens framsteg.

  96. maverick skriver:

    ok kachina

    Bra att vi får veta att du tar avstånd från dylika kränkningar!

  97. icehorn skriver:

    watson69, jag lever ett omväxlande liv, välkammad, välklädd och med en karriär som certifierad programmerare, vilket jag kan berätta ger en bra inkomst i dessa dagar.

    Nöjd nu ? Kanske inte direkt den typ av person du förväntade dig skriva sådant här ?

    Det spelar ingen roll. Jag känner igen mitt gamla ”jag” i era inlägg. Otroligt som folk sätter sig på tvären utan att ens kolla upp saker och ting. Samtidigt har ni mage att lovorda och tacka Bilderberggruppen trots att ni inte ens hade känt till sammankomsten om det inte hade varit för grävande journalister som offrade karriären för det. Ni reagerar som skrämda får som bara vill ha lugn i hagen. Och inte en enda av er klarar av att bemöta det som sägs utan provokatören maverick måste finna andra vägar att ge en respons.

    Jag har inte fått veta hur ni fick höra talas om Bilderberg och var informationen finns om allt det goda de gett oss. Det där måste ni ju bara kunna tala om, annars har ni ingen anledning att angripa mig och andra för att visa en alternativ bild av världen. Ni måste också ställa er själva frågan om ni ens bryr er om Sverige. Vissa av er har en attityd som gör er till mönstermedborgare i Kina eller det gamla Sovjet.

  98. watson69 skriver:

    icehorn

    Och jag är en helt vanlig gjutare.
    Märkligt va?
    Vadå kolla upp saker, tala om att kasta sten i glashus.
    Du hänvisade till en sida som enligt mig har fel i mycket.

  99. watson69 skriver:

    Vad jag vet så var det på ett sådant möte man började diskutera om ´en gemensam europeisk marknad som senare blev EU.
    Det tycker jag är en bra sak, men andra tycker annorlunda.

  100. runa64 skriver:

    Varför använder ni Carl Bildts blogg till er privata chat om andra saker än vad inlägget handlar om? Det är ingen idé att ge sig in i er diskussion, som har spårat ur från ämnet.