Jag kommer!

Olle Wästberg har just inbjudit mig – eller min avatar – att inviga den virtuella svenska ambassad han håller på att sätta upp i Second Life.

Jag kommer! När ambassaden är klar, vill det säga.

Det kan noteras att hans initiativ genererat mer positiv PR för Sverige i viktiga internationella media än vad jag noterat på mycket länge.

14 Responses to Jag kommer!

  1. jordis skriver:

    Är du lämplig att sitta på din post och var representant för sverige??
    som moderat i 28 år tycker jag att du ska dra dig tillbaka

    mvh peter

  2. Marcus skriver:

    Okej,

    Olle kallar sig Olle Ivory. Och du?

    / Macke packe

  3. Robert skriver:

    Varför denna otrevliga ton Peter? Carl Bildt är nog den mest kompetente utrikesminister Sverige haft. Hoppas personligen att han får efterträda Havier Solana när denne drar sig tillbaka!

  4. Papz skriver:

    Robert, nu glömde du nog Freja Lajbans. Hon var minst lika kompetent…

  5. Marcus skriver:

    Peter: Fan vad torrt…

    Carl: hur blir man bjuden?

  6. […] nämnts tidigare kommer Sverige att bygga en ambassad i Second Life. Nu har Carl Bildt accepterat att inviga den Svenska Ambassaden. Olle Westberg har nu officiellt bjud… Kul med en utrikesminister som ser värdet av den typen av världar och vad det kan […]

  7. […] Carl Bildt meddelar även att han accepterar inbjudningen till att inviga sveriges ambassad i Second Life. Räkna med att jag också kommer. Nu väntar vi på att ett datum ska sättas, det gäller ju att ingen annan nation hinner före. […]

  8. agaton skriver:

    Vad häftigt! Lycka till, helrätt att låta dig inviga. Nästa steg får du ta: bjuda in Bush på ett statsbesök till ambassaden ;)

  9. […] då Sverige planerar att öppna en Svensk ambassad i Second Life, som första land, och nu är det klart att självaste Carl Bildt ska inviga […]

  10. Per skriver:

    En utrikesminister i tiden! Härligt!

  11. […] Nu har jag blivit uppmärksammad på att Carl Bildt lovat att inviga ambassaden. […]

  12. Marie Voom skriver:

    Har just skapat en liten avatar.
    Hon hamnade på en porrsajt direkt.
    Stönande damer och erigerade löspenisar – och massor med kinky stuff till salu.
    Är det verkligen bra för Sveriges ambassad?
    På Help Island stod det skyltar om att man inte skulle klä av sig, men porr är som vatten. Tränger in överallt.
    Marie

  13. Easy Wanweird skriver:

    Oohh så hemskt… PORR!!

    Du Marie, du kanske ska se det som v ä l d i g t säker sex istället…

    Dessutom är det ju ingen som tvingar din ”lilla avatar” till ställen med porr…

    /E

  14. […] lovar på en av sina bloggar (han har tre) att besöka Svenska Institutets svenska “ambassad” på Second Life så […]