I osäkerhetens Warsawa.

WARSAWA: Efter en trevlig kväll och förmiddag på den polska landsbygden en bit utanför Bydgoszcz har jag nu anlänt till den polska huvudstad som ju nu rustar sig för Nato:s toppmöte under de närmast dagarna.

Jag är dock bara här under morgondagen – i morgon kväll skall jag vara tillbaka i Visby.

Efter mottagning på USA:s ambassad blev det middag med USA:s f d utrikesminister Madeleine Albright och ett utval av personer från såväl Polen som andra europeiska länder för att diskutera också vidare frågeställningar än de som kommer att diskuteras på Nato-toppmötet.

Och det blev en påtagligt bekymrad diskussion.

Jag talade om att efter den osäkerheten vi har söder om Europa och i östra Europa kommer det nu osäkerhet också från väst såväl vad gäller vad som kommer att hända med Storbritannien som presidentvalet i USA.

Och vad allt detta kommer att leda till tror jag att det är alltför tidigt för att ha några mer bestämda slutsatser om.

Men att det är mycket som riskerar att förändras är det nog ingen som kan förneka.

I morgon blir det så en heldag med diskussionerna med Atlantic Council och unga ledare från en lång rad olika länder.

Men också en rad intervjuer med olika främst polska media. Det finns en oro och osäkerhet som är påtaglig.

Tidigt i morgon kväll flyger jag så tillbaka till middag i Visby.

Och i det sammanhanget hoppas jag hinna återkomma med lite relationer också om Nato, dess toppmöte och Sverige.

Kommentarer inaktiverade.

