Tvistlösning om Sydkinesiska Sjön?

ISLAMABAD: Så har jag då anlänt till den pakistanska huvudstaden.

Soligt, och temperaturen är på väg upp mot 37 grader. Det är inte aktuellt med några långa promenader.

Men just nu skriver jag för att korrigera vad jag skrev i går om konflikten om Sydkinesidka sjön.

Det är inte internationella domstolen som Filipinerna vänt sig till – vilket jag felaktigt skrev – utan det är tvistlösningsmekanismen under FN:s havsrättskonvention UNCLOS som man vill använda.

Och det är permanenta skiljedomstolen i Haag – inte internationella domstolen – som står till tjänst med sin skiljedomsservice.

Så är det.

Men vad jag skrev i övrigt i frågan har full relevans.

Och det blir alldeles säkert mer om detta när jag kommit till Singapore och diskussionerna där.

Men nu inleds två dager av samtal här i Islamabad.

Kommentarer inaktiverade.

