Efter bra besök i Australien

SYDNEY: Så avslutar jag då detta besök i Australien, och sätter mig på ett plan som i alla fall tar mig första etappen till Europa.

Dubai är första anhalten på vägen hem.

Sista programpunkt var trevlig kaffestund på terrassen utanför välkända Sydney-operan med Loreen som är här med olika framträdanden och ger sitt viktiga idag till bilden av Sverige här just nu.

Och vi hade åtskilligt att prata om.

Dagen här har annars varit besök på den ledande utrikespolitiska tankesmedjan Lowy, lunch och samtal på europeisk-australiensiska handelskammaren och besök för att se på lite av landets IT-utveckling i samband med den stora bredbandssatsning som landet gör.

Det har varit ett intressant och nyttigt besök, som kommer att leda till ytterligare kontakter i olika avseenden framöver.

De perspektiv man här har på utvecklingen i området från Ostasien till Indiska Oceanen har vi all anledning att hålla nära kontakt med.

Till detta kommer självfallet alla möjligheter när det gäller handel och affärssamarbete. Som vanligt var det givande att lyssna på synpunkter från företrädare för de olika svenska företag som är verksamma här.

Men nu är det hemåt till Europa som gäller.

En kommentar till Efter bra besök i Australien

  1. Efter Dubai skulle jag, om jag vore du göra en sväng till London och söka asyl på Ecuador Ambassaden och dela rum med Assange för en mycket mycket lång intervju, och till dess hela denna fråga blivit utredd,
    Jag tror inte att det svenska rättsväsendet skulle ha något att invända, ej heller någon annan part i detta grumliga ärende.
    http://www.sjolanders.homestead.com/
    Om du har aspirationer att bli Sveriges Nya Statsminister – igen – bör du säkert visa ditt courage.

    Släpp fångarna loss, det är vår….
    Företagsorientering kan ju knappast vara ditt enda ämbete!

