Gott Nytt År!

Trots en värld med utmaningar – just nu kriget i Gaza – ber jag att få tillönska alla ett gott slut på det gamla året och en än bättre början på det nya.

Gott Nytt År!

31 Responses to Gott Nytt År!

  1. Bo W. Höglund skriver:

    Detsamma!

    Och hoppas att tid kommer att finnas för att denna blogg statistiskt skall passera 5miljonersstrecket!!

  2. photoimagine skriver:

    Tack detsamma, Utrikesministern!

    GOTT NYTT ÅR!

    Lycka till!
    / Imagine

  3. alnabone skriver:

    Jag önskar dig detsamma, tack för din blogg med mycket intressant material och tack alla med-bloggare för alla intressant infallsvinklar på de trådar utrikesministern lägger ut här! Gott nytt år allesammans!!!

  4. monster2009 skriver:

    GOTT NYTT ÅR

    Carl Bildt, Alliansen, oppositionen, skribenter och läsare.

    Det enda vi vet med absolut säkerhet om nästa år, är att det definitivt inte kommer att falla en enda snöflinga.

    Jag har nämligen precis köpt en plogbil. :-)

    Gott Nytt År

  5. Torsten skriver:

    Carl Bildt,

    Ditt engagement för fred i värden är imponerande.
    Att Du delar med dig av Dina tankar och erfarenheter, är väldigt fascinerande.

    Jag önskar Dig ett

    Gott Nytt År!

  6. hannanilsson skriver:

    gott nytt.
    Jag ar fran sveige men jag och min israeliska pojkvan ar just nu i israel pa semester for att traffa hans familj. Vi foljer sitivationen har som alla andra men maste saga att sveriges media skrammer mig, sa vinklad och sa mycket som ute lamnas. jag onskar for det nya aret att media skulle ta ett storre ansvar och inte spada pa och missleda. Om jag hade trott att du hade tid sa skalle jag bjudigt ut dig pa kaffe i jerusalem men jag forstar att ni har viktigare saker att gora.

  7. ollemunter skriver:

    Hoppas kan vi alltid, på en bättre värld.

  8. Tobias67 skriver:

    Från det djupaste av småland returneras hälsningen! Well said Torsten!

    Gott nytt 2009 till Carl Bildt och övriga flitiga blogister (heter det så)

  9. Torsten skriver:

    Och

    Gott Nytt År Tobias samt alla andra som läser denna blog!

    (vi smålänningar emellan)

  10. mastaren skriver:

    Hanna Nilsson!

    Späda på och missleda? Vad menar du? Ska man sluta visa på dom israeliska terrorbombningarna eller vad? När du nu sitter och dricker kaffe i lugn och ro i det ockuperade Jerusalem så kan du ju passa på att berätta för dom övriga gästerna att att det trots den israeliska blockaden inte avfyrades några raketer från Gazaremsa förrän efter den 4 november när Israel bröt den överenskommna vapenvilan genom att med sitt flygvapen bomba ihjäl 6 palestinier. Först därefter svarade palestinierna med raketer. Hur som helst, gillar du inte den svenkska pressen kan du ju stanna i Israel.. Ingen lär sakna dig.

  11. industrialist1 skriver:

    Ja, gott nytt år, ett bättre år får vi hoppas än slutet på detta. Efter denna höstens händelser funderar jag på det jag fick se vid ett besök hos en stor tysk motorkomponenttillverkare i slutet på sommaren. Man var konfunderad över den enormt ovanligt stora volymen av komponenter till stridsvagnsmotorer, varför undrade man. Obekant för mig vilken nation som låg bakom beställningarna. Vad tror du om detta? Ett storkrig måste ju planeras i god tid, så år det det som vi har framför oss? En (av flera möjliga) lösning(ar) på den globala finanskrisen som dessvärre också påverkat den reala ekonomin?!?

  12. joanna skriver:

    Carl Bildt

    Utmaningarna är förvisso såväl många som svåra. Men så länge det finns människor som trots detta inte ger upp försöken att påverka, förändra och förbättra finns det också hopp.
    Tack för att Du engagerar Dig! Och tack för att Du bloggar …
    Med vänliga hälsningar och tillönskan om allt gott inför det nya året!

  13. mastaren skriver:

    Där ser man, ja man kan ju undra var den israeliska krigsmakten ska anfalla nästa gång? Hellre anfall än fredsförhandlingar är ju den israeliska regeringens måttstock sedan decennier.

  14. inspirone skriver:

    Mastaren

    Carl Bildt önskar alla även dig ett Gott Nytt År i detta inlägg, och jag är säker på att alla som kommenterat hittills önskar dig det samma även om du framstår som lite otrevlig…
    GOTT NYTT ÅR till alla!

  15. mastaren skriver:

    Inspirone. Ja, visst är det otrevligt när någon talar klarspråk om terrorstaten Israel och dess förbrytelser. Min eventuella otrevlighet är i alla fall en västanfläkt jämfört med hur Israel behandlar palestinierna. Något för dig att tänka på kanske?

  16. bestofmankind skriver:

    Gott Nytt År till alla!

    H.E. Carl Bildt,

    Det är glädjande att läsa att du visar en ödmjuk och mänsklig sida genom dina önskningar i högtiderna.

  17. photoimagine skriver:

    mastaren

    ”Ingen lär sakna dig…” om Hanna Nilsson 7:49.
    Du förstod tydligen inte…

  18. mastaren skriver:

    Kan tyckas att det var en otrevligt mot H N men när en person som Hanna sitter och dricker kaffe i ett land vars regering brutalt förtrycker ursprungsbefolkningen palestinierna och dessutom har mage att kritisera den svenska pressen som skriver om detta så förtjänar hon inte bättre….Fy fan för sådana människor på ren svenska.

  19. photoimagine skriver:

    mastaren

    Vad skulle Hanna Nilsson gjort istället för att sitta och dricka kaffe, menar du…?

  20. mastaren skriver:

    Ja, inte skulle hon beklaga sig över den svenska pressen i alla fall.

  21. soli01 skriver:

    Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till Dig Carl med familj och jag hoppas att det kan ske förändringar till det bättre.
    Molnen är dock just nu mörka, men om vi alla hjälps åt kanske de kan skingras.
    Lycka till under det nya året!

  22. knightone skriver:

    Gott nytt år Carl och jag önskar dig och dina nära en synnerligen god fortsättning.

    Det samma gäller flertalet andra besökare på bloggen.

    2009.

    Ös på.

  23. Ole Dolyckan skriver:

    Gott Nytt År, Carl! Du är bäst! Jag älskar dig!

  24. Happy New year
    From UAE

  25. perfro skriver:

    Gott Nytt År Carl önskar dig perfro.
    Läser dagligen din blogg och imponeras av hur du vid sidan av alla viktiga uppdrag har även kan informera oss ”vanligt folk” om vad som händer inom ditt revir,

    Bra med den debatt detta resulterar i att du tydligen i viss utsträckning även försöker följa den.

    Vi som länge följt med i våra egna politiska skärmmystliingar måste imponeras av att moderaterna nu fått en topptrio, som också svenskarna känner tilltro till.

    Läste att du Carl är den borgerliga politiker, som Mona Sahlin tycker att det ger mest utbyte av att resonera med.

    Som en motvikt kan ställas att Göran Persson i sina memoarer öser invektiv mot Carl.
    Han borde skämmas!

  26. tilflugt skriver:

    Tack, jag önskar Utrikesminister Bildt också ett Gott Nytt År ock tackar för en mycket givande och intressant blogg.

  27. mrmhalland01 skriver:

    Jag önskar Carl Bildt ett framgångsrikt 2009 i sitt arbete att bidra till en stabilare värld.

  28. visionara skriver:

    Gott Nytt!

    Du är den främste utrikesminister Sverige skådat under modern tid.

    M v h

    V

  29. peeterr skriver:

    Gott nytt år CB!

  30. florimond77 skriver:

    Ja trots allt vill jag också önska ett gott nytt år -och man får hoppas innan detta år tar slut att israels extrema galna timing går i eftertankens kranka blekhet över!

  31. clarry2244 skriver:

    ”Trots en värld med utmaningar” skriver du! Vad betyder utmaningar i din värld? I min är det likvärdigt med problem, ett ord som i denna era har omvandlats till just utmaningar. Kan du beskriva för en man av folket vad du menar med utmaningar. Är krig en utmaning för dig? För palestinierna är det troligtvis en katastrof som inte kan döljas i begreppet ”utmaningar”. Passa på din tunga! Du kan avslöja mer än du anar! Hälsar retorikern