En hel del

Då och då har det sitt intresse att titta på statistiken över denna blogg.

Den har haft – som framgår här på sidan – ca 3,3 miljoner besök sedan den drogs igång.

Inte så illa.

Och det som besökts är 1 830 blogginlägg som jag författat.

I den statistiken ingår dock också den tidigare engelskspråkiga versionen.

Dessa 1 830 inlägg från min sida har sedan föranlett ca 51 000 mer eller mindre väl avvägda kommentarer från olika besökare.

Onekligen en hel del.

38 Responses to En hel del

  1. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Carl Bildt – Är ej detta ej ett ”världsrekord” i den svenska bloggvärlden ? :-)

  2. Helena Palena skriver:

    Grattis till idogheten Carl Bildt! Att du orkar och inte lägger av mitt i. Förmodligen tycker du nog att det är lite kul också…

    Josef: Är det inte världsrekord i bloggvärlden – för i den världen finns väl inget som är specifikt svenskt. Vi bloggar ju på wordpress!

  3. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – HelEna – Lite för snabbt läst kanske – för jag skrev faktiskt ”svenska bloggvärlden” – med tanke på någon enda annan svensk MedMänniska/MedBorgare – som åstadkommit så mycket ”rabalder” – avseende antalet inlägg – såväl som ej minst ”pajkastning” kommentatorerna emellan – såväl som lite åt hållet ”pajkastning” på Carl Bildt som person då och då också, för den delen. :-)

    Unikt i Sverige såväl som i världen i stort ?

  4. hillary2 skriver:

    Carl Bildt

    med risk för att uppfattas respektlös – har just läst Silbersteins artikel om dig i senaste numret av VI och fått veta att du inte vill vara populär men att du vill ha respekt

    är det inte skönt att slippa enbart ”väl avvägda kommentarer” sådana som brukar komma främst från politiker?
    och är du inte nyfiken på hur många läsare du drar kontra kommentatorsfältet?
    eftersom jag är nyfiken och undersökande till min natur skulle jag ha stängt kommentatorfältet för en tid och räknat!

  5. soli01 skriver:

    Carl – en blogg som väger tungt, verkar länge!
    Får Gratulera till en blogg i framkanten!

  6. Helena Palena skriver:

    Josef: Ja, helt klart unikt!

  7. Kachina skriver:

    ”……..mer eller mindre väl avvägda kommentarer från olika besökare.”

    Här vägs det inte, utan det är storsläggan som gäller från första bokstaven. Men, å andra sidan har jag aldrig räknat med någon karriär inom diplomatkåren.

  8. tg46 skriver:

    Stort grattis! Jag bidrar mycket sällan till forumet men läser ivrigt alla CB-inlägg samt en hel del av kommentarerna. Jag tror att det är svårt att hitta mer politiskt öppenhet i hela västvärlden.

    Det vore intressant att se Mååna öppna sin egen blogg, eller hennes utrikesrepresentant – vem är det förresten…?

    cheers
    tg46

  9. hillary2 skriver:

    Helena 5:00

    kvinnors egna tankar faller sällan i god jord – de fångas upp i luften och förvrängs för att passa in i själviska manliga hjärnor

  10. knightone skriver:

    En reklamfri blogg som avhandlar utrikespolitik.

    Gott.

  11. bestofmankind skriver:

    tg46,

    Du menar den smarta, karismatiska, ödmjuka med hjärna och hjärta Urban Ahlin. :-)

    (no offense Carl Bildt, its nothing personal)

  12. Torsten skriver:

    Carl Bildt,

    Det är stort, mycket stort.

    Jag har följt Dig från början, när Du skickade Dina veckobrev som stadsminister.

    Det jag förundras mest över är att Du tycks öka tempot alltjämt.

    Din blog betyder enormt mycket, trots en del mindre avvägda kommentarer:-)

  13. bestofmankind skriver:

    Carl Bildts blogg öppnas också av… hur många UD och övr. statliga anställda – ca 5000 varje dag? som bidrar till statistiken.

    Faktum kvarstår att Carl Bildt är en legend när det gäller bloggning på den höga politiska nivån, även om grovt person angrepp till några kommentatörer (mig inkluderad) förekommer som han tycks inte bryr sig om att rätta till.

  14. Kachina skriver:

    ”En reklamfri blogg som ”

    Det finns en Torsten som gör reklam för ett visst bilmärke. Upprörande eftersom dörrarna rostar sönder på just det bilmärket :-)

  15. Torsten skriver:

    Skulle egentligen inte bry mig om att besvara en skuttande Ekorre, eller som någon skrev nyligen, en brölande älgtjur;-))

    Jag har inte gjort reklam för något visst bilmärke. jag har bara påpekat hur underbart jag tycker att det är att glida fram i en CLK:-)))

    PS. Rost förekommer endast på gamla skrothögar, företrädesvis i Byske;-))

  16. Kachina skriver:

    Brölande älgtjur,…..det var passande. Jag har horn i pannan också, när jag vill. Annars är jag ganska snäll, säger både kurder och turker. (Tror jag :-)

  17. Torsten skriver:

    Ja, det har varit mycket skrik och lite ull sa han som klippte geten.

    Du verkar tam nu. Är Din brunsttid över;-))

  18. Kachina skriver:

    ”Du verkar tam nu. Är Din brunsttid över;-))”

    Ja, jag laddade ur rejält under förmiddagen, gick väl över gränsen litegrann, men det är tuffa gossar. Jag tror dom pallar även om en del kanske tog in i benmärgen.Det var meningen :-)

  19. Helena Palena skriver:

    Torsten, Kachina, Josef och alla ni andra: Jag har gjort reklam för Cadillac! Årgång -52 dock! En sån är det inte så lätt att få tag i så den reklamen gills inte…

  20. Helena Palena skriver:

    Torsten: Vad är en CLK?

  21. visionara skriver:

    Vill också framföra mina gratulationer!

    Är också en sån som smyger i buskarna och mest läser vad ni andra skriver utan att själv bidra med några kommentarer. När jag väl gör det måste jag dock säga att det känns ganska skönt att skriva av sig, vare sig det handlar om politik, religion eller simpel pajkastning. Vi ska därför inte bortse från denna bloggs terapeutiska inverkan. Kanske bidrar den till att vi alla blir inte endast mer upplysta, utan även lite mindre benägna att bara gå omkring med en knuten näve i byx- eller kjolsfickan.

    Tycker även att bloggen på sistone befolkats av ett stort antal nya skribenter och att den tidigare ”inaveln” verkar bruten. Har det månne att göra med att vi kunnat konstatera att Carl Bildt faktiskt läser kommentarerna (eller i vart fall en del av dem)?

    M v h

    Visonären

  22. Torsten skriver:

    Helena,

    Försökte skicka en länk. Det funkade inte, men sök ”clk 2003” på goggle och öppna första träffen.

  23. Josef Boberg skriver:

    GooodNatt Alla… :-) /önskar vännen Josef med:

  24. nilsdentolfte skriver:

    Prag stryps på olja.

    50 % mindre olja från Ryssland. När skall du kliva i sadeln och våga utmana Ryssland utanför Nato. Det dags att visa ledarskap i eller utanför EU Carl B.

    Den sida är en blogg ingen parti kongress där ryggduckning. Eller ett sosse träsk, där du kan sosse grodor kväcka från kilometer. Detta är en barometer från det människor som valde dig, du vet landet där vägen slutar.

  25. kurper skriver:

    Fantastisk utveckling. Grattis Carl!

    Jag var den förste som kommenterade den 29 jan. 2007 (sign. Kurt) enl. följande:

    Har läst Dina veckobrev och den engelska bloggen, Bildt Comments, under lång tid. Har hela tiden varit en mycket intressant och informativ läsning, direkt från källan. Alla svenskar med internet borde läsa detta för att hålla sig informerade. Mycket bra!
    Politikerföraktet kan minimeras när man vet vad som uträttas.

    När man nu ser antalet besökare så var kommentaren träffande och det är ju kul.

  26. Helena Palena skriver:

    Torsten: Aha du har en Merca! En sång sjunger Janis Joplin om: Oh Lord wont`t ou give med a Mercedes Benz….

    Vi har just sålt vår merca (haft flera) och köpt en Volvo istället… en cross country. Den är hög – man sitter som en kung i en bärstol av guds nåd….

    Dessutom kan man köra i 48 cm vatten med den. Vad man nu ska med det till?

  27. billygellerstedt skriver:

    Angående tidnings artikeln..

    vad fasen har condi o kissinger med EUS förhållande till Ryssland att göra ??
    Tycker inte om att vi bråkar så mycket med ryssland och håller usa så mycket om ryggen.. =(

    Cant we all get along? liksom.. =)

  28. ollemunter skriver:

    Helena Palena!
    Den där Volvon går den på vatten också?

  29. mrmhalland skriver:

    ollemunter :

    Klart den gör, alla bilar får vattenplaning om man kör för fort i fel väder..

  30. mrmhalland skriver:

    billygellerstedt :

    Detta kan kanske förklara lite av varför man inte bara ska gulla med Ryssarna ?

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1513873.svd

  31. Josef Boberg skriver:

    GooodKvällst Mrm Halland,

    Jag har kollat artikeln i Svd – Du länkat till ovan – om ryssarnas PyramidMaktElitares beordrade skrämsel med sina flygfarkoster över Danmark. Det är ju som klippt och skuret ur regelboken – för att skrämma vanligt folk med = skapa rädsla hos vanligt folk med, när det blir tidningsartiklar av sådant.

    Sen är det ju som ”lätt som en plätt” för danskarnas PyramidMaktElitare att genomdriva lite hårdare koll på saker och ting – och som ju då ALLTID drabbar vanligt folk allra allra mest. Med andra ord mer och mer av åt hållet ”kallocainstat”, tyvärr tyvärr…

    Känner Du igen det här ?

    Neale Donald Walsch är ju en som pratar med sin personlige kompis “god” ständigt och jämt, faktiskt…

    På den här videon
    http://www.youtube.com/watch?v=aA4HwFHiYyA berättar han – utifrån sina samtal med sin bästis “god” – att det i grunden är RÄDSLA som styr oss i wåra vardagsliv.

    Ramlar ”poletten” ned av det påstående – Mrm Halland ?

    Dock – personligen är jag in i märgen övertygad om att Neal´s polare “god” är just GOD – och ej har ett skvatt med wåra PyramidMaktElitares religoners gudDomar att göra – BERGIS !

    GooodNatt Alla… :-) /önskar rädslo-vännen Josef med:

    ”Intelligent Wi kommer att drömma i natt
    Intelligenta drömmar som Wi aldrig någonsin drömt förut
    Wi drömmer om att det Är Fred och Frid på Jorden
    Därför att Allas Tanke-intellektuella och Fysiska Krig Är Slut !”

  32. mrmhalland skriver:

    Josef :

    >i grunden är RÄDSLA som styr oss i wåra vardagsliv.
    Ramlar “poletten” ned av det påstående – Mrm Halland ?

    Tack för din synpunkt.
    Tja..om RÄDSLA styr oss är väl en tolkningsfråga.
    Frågar du exempelvis Kachina och bestofmankind menar de att många styrs av behovet att tjäna mycket pengar.
    Detta kan ju tolkas som en RÄDSLA att inte tjäna mycket pengar.
    RÄDSLAN av att något ont ska hända kan alltid översättas med förhoppningen / förvissningen om att det goda ska hända.

    Oftast är det en hårfin skillnad mellan total framgång och total katastrof.

    Jag kan dessvärre inte lyssna på youtube på denna datorn….någon drivrutin verkar strula.

  33. Helena Palena skriver:

    Olle: Jag måste ha en bil som tar sig fram på ”the tough roads of Sweden” enligt radioreklamen i USA i slutet på 60-talet.

    En merca driver ju bara på två hjul – och då kommer inte jag fram. Nu har jag en fyrhjulsdriven – och vem vet – i mitt jobb kanske jag måste forsa fram i en flod rätt vad det är. Den som lever får se…

  34. Kachina skriver:

    mrmhalland

    ”Oftast är det en hårfin skillnad mellan total framgång och total katastrof.”

    Världen balanserar just nu på ett tunt hårstrå. Jag är mycket nyfiken på åt vilket håll vi faller, om hårstrået håller eller om vi kommer över på fast mark.

  35. mrmhalland skriver:

    Kachina :

    Ja kachina, det gör den verkligen.
    Ena dagen läser man om hoppfulla fredsförhandlingar och lyckade förhandlingar om ekonomi och miljö, nästa dag domineras av totala sammanbrott i viktiga förhandlingar och grymma terrordåd.
    Jag vet inte om det kanske behövs någon form av balans (lite av varje sida).
    Hoppas inte det.

  36. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Mrm Halland – Lösningen på det här är skitenkel, faktiskt…

    Den dagen Wi enskilt och kollektivt slutar upp med att lägga värderande etiketter på någonting – som ju ALLTID görs utfrån den ”agenda” som etiketteraren hängivet TROR på – så kommer wår bolliga jord Terras ytteryta
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/03/25/jorden-terra-ihalig att vara det så omtalade ”himmelriket” – och samma dag !

    TRO = att ej alls VETA, egentligen…

    Himmelriker = ”Det är som det är med ALLT” – och universal-frågan blir då helt enkelt: ”Vill Wi ha mera av det som är såsom det är just nu – eller vill Wi välja att förändra det till något annorlunda !”

    Personligen kan jag i det här perspektivet sett klart se att hart när ALLA MedMänniskor på Terras ytteryta – en del MaktPyramidMaktElitare undantagna = ca 1 % av Terras befolkning = (undantagen som bekräftar regeln/principen !) – ORESERVERAT skulle vilja ha slut på alla tankeintellektuella = mentala och fysiska krig PÅ STÖRT !

    Jag kani o f s ha fel om det här – men det tror jag ej själv på… :-)

