Glad Påsk!

Jag ser att jag glömt att önska alla läsare av denna blogg en Glad Påsk. Illa. Men nu är det i alla fall gjort.

106 Responses to Glad Påsk!

  1. Torsten skriver:

    Bättre sent än aldrig:)

    Glad Påsk Carl med familj.

  2. bestofmankind skriver:

    Bättre sent än aldrig.

    Glad Påsk till dig och din familj!

  3. bestofmankind skriver:

    Oppsan Torsten…telepati?

  4. Torsten skriver:

    Eller ”Tro, Hopp och kärlek”:)

  5. liburn skriver:

    Glad påsk alla!

  6. Kachina skriver:

    Carl, du har glömt vidarekoppla din mobil till mig, men bättre sent än aldrig:-)

    Glad Påsk, alla.

  7. fairymary skriver:

    Enligt det kristna evangeliet är det ju idag vi ska önska varandra Glad Påsk. Så jag instämmer i kören.

  8. fairymary skriver:

    Kachina!
    Jag tror Du glömde lämna Ditt nummer till Carl.

  9. Kachina skriver:

    Ahaaa,…..där var felet. Nåja, till nästa påsk skall jag se till att han får det. :-)

    Jag tror att Torsten har gått och blivit förälskad i bestofmankind. Vi får döpa om till Carl Bildts kärleksblogg. Undrar just vad bestofmankinds make säger när Torsten ringer på dörren?

  10. bestofmankind skriver:

    HAHAHAHA…

    Du hittar alltid på något Kachina. :-)

    Nja….du nämnde att Torsten är 93 år :-), jag är nästan hälften av hans ålder. :-) Det är för många generationer i mellan. :-)

    Torsten är en stor romantiker till sin kära lyckliga fru. :-)

  11. Kachina skriver:

    Ja, du vet,…..gamla gubbar är som fallna granar, även om trämassan är murken, är kvisten styv. :-)

  12. Torsten skriver:

    Nej Du Kachina,

    Gamla kusar hoppar inte över skaklarna:-)
    Men jag kan gnägga åt en och annan märr:-))
    Eller som min gamle chef sa när han vände sig om efter snygga damer: ”Man kan skaffa sig aptit ute, men man ska äta hemma” :-)

    PS. Har några år kvar till pensionen:)

  13. Kachina skriver:

    Ja det är bra, Torsten. Jag ville bara väcka dig. Förstod att du tagit en tupplur.

  14. bestofmankind skriver:

    Det var visst 50 år emellan. :-)

    Skämt åsido….det är kul att veta att Torsten trots sin tuffa fasaden (Alliansen) :-) är en mjuk människa i grund och botten. :-)

  15. soli01 skriver:

    Torsten – har någon legat på skjortan – du har varit så ”muntyst” senate tiden. Här verkar alla nyktra o glada :-)

  16. fairymary skriver:

    Påskglädje: Hörde på nyheterna att Fatah och Hamas enats!!

  17. ohlundonline skriver:

    Glad Påsk till er alla!

  18. jeandebeaumont skriver:

    Fairymary,

    Yes, Reuters said a few hours ago: ”Palestinian leader’s Fatah faction and its Hamas Islamist rival signed a Yemeni-sponsored reconciliation deal vowing to revive direct talks.” http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSL2361598 . It is also significant that U.S. Vice President Dick Cheney in this Easter weekend has met with BOTH the Israeli leadership and the Palestinian leadership – diplomacy / curtosy.

    To my knowledge, Carl Bildt has NOT been in Ramallah on the West Bank since he attended the hard-core Israeli national security conference at Tel Aviv / Herzliya in late January 2008. Even if Sweden is among the top financial donors of UNRWA, it is unlikely that the Swedish government has gained clout this year as a potential peace-maker in the Middle East.

  19. Kachina skriver:

    Ropa inte hej, förrän de kommit över bäcken. De är på väg att komma överens om nyval och samlingsregering, samtidigt kommer rapporter om att stödet för Hamas ökat bland Palestinier. De kanske ser en chans att ta över Västbanken.

  20. fairymary skriver:

    Kära Kachina!

    Du som är så erfaren, klok och humoristisk, hur kommer det sig att Din ”reflex” ofta år så pessimistisk!

    Rädd att bli besviken kan man ju vara men yippie, dom har kommit överens om att tala med varandra.

  21. mrmhalland skriver:

    bestofmankind :

    >Skämt åsido….det är kul att veta att Torsten trots sin tuffa fasaden (Alliansen) :-) är en mjuk människa i grund och botten. :-)

    Hade vi varit iskalla och inhumana hade vi röstat rött och Persson hade fortfarande varit diktator här i Sverige. :-)

  22. Torsten skriver:

    Rätt mrmhalland ;)

  23. fairymary skriver:

    mrmhalland, torsten, bestofmankind!

    Vissa av alliansens ledande politiker döljer sin eventuella inre mjukheter bakom synnerligen iskalla attityder

  24. hillary2 skriver:

    fairymary

    deras ideologier är ju iskalla och stenhårda :-)
    tala om diktatorer

  25. Kachina skriver:

    fairymary

    Efter att ha sett barnprogram på Hamas-TV kan jag säga att jag sågat dem för gott. Om ondskan är koncentrerad någonstans just nu, är det just där. Jag tror inte de har goda avsikter.

    Att sedan två svenska gubbar skryter med att de varken är iskalla eller inhumana, utan bara dumma på grund av förstelnad hjärnsubstans, gör inte dagen bättre.

    (Tro inte på Torsten och hans skaklar. Han springer säkert runt och nyper tonårsflickor i stjärten :-)

  26. hillary2 skriver:

    kachina

    att torsten är slug och inte mjuk vet åtminstone jag – han har själv sagt sig förträda arbetsgivarsidan – och det märks!

  27. baskim skriver:

    bloggen verkar ha blivit invaderad av pojk och flick spolingar!!

    har någon av er läst inläggen på

    Erkännde Kosovo?

    kan man inte anmäla någonstans så de blir portade?

  28. Torsten skriver:

    Fel hillary,

    Jag företräder inte arbetsgivarsidan. Har gjort :)
    Men jag vill att vårt näringliv skall expandera och frodas. Det tjänar vi alla på.

  29. baskim skriver:

    och vill önska en GLAD PÅSK TILL ALLA PÅ BLOGEN :-)

  30. fairymary skriver:

    Kachina!

    Jag har själv inte varit i Gaza men en av mina nära väninnor har varit det. Hon beskriver för mig en hopplöshet som får mammor att önska att deras söner ska få bli ”martyrer”, dvs. självmordsbombare. Hur kan Du önska det för Din ljuvliga son? blir den naturliga frågan. Här finns inget hopp om någon framtid för honom blir svaret.

    Det är i det sammanhanget jag vill placera de Hamas barnprogram Du sett. (Jag har bara sett ”föreläsningar” av äldre grabbar för 9-10-åringar om vikten av att vilja dö för islam.)

    Hamas gör också gott för människorna. Det omtalas inte särskilt ofta eftersom vi har bestämt oss för den enda stämpeln ”terroristorganisation”

    Så vad kan vi göra för att ge mammor och pappor i Gaxa hopp för sina söners och döttrars framtid?

  31. bestofmankind skriver:

    fairymary 4:28

    När man är väl mycket engagerad i en sakfråga, tom lägger sin själ i denna och blir besviken, kommer man i förtsättningen att automatisk installera en försvarsmekanism mot ev. nederlag.
    :-)

  32. fairymary skriver:

    bestofmankind!

    Ja, så tror jag också att det är. Men jag delar Josefs åsikt att vi med våra tankar påverkar världens skeende. Så därför skulle jag önska mig att vi kunde hjälpas åt att hålla hoppet levande och motverka den automatiska försvarsmekanismen när den infinner sig.

  33. bestofmankind skriver:

    mrmhalland, Torsten,

    Jag har inte känt baksidan av politiken under Perssons tid även om Ni tycker att det var dikatatur. :-)

    Men nu känns det hur det smakar med en Allians politik…och det svider…..!!!

  34. bestofmankind skriver:

    fairymary 4:49,

    Det är ingen bra egenskap för en ledare att ha iskalla attityder även om man har inre mjukheter.

    En bra ledare skall visa humana attityder till alla, skall inspirera och uppmuntra folket till det bästa, vara konsekvent, logisk och ett gott föredöme.

  35. bestofmankind skriver:

    baskim 4:56,

    För min del läser inte jag längre någonting mer om Kosovo…det har varit väldigt mycket nu. Ingen illa menat, men Ni får gärna fortsätta diskutera tills Ni tröttnar. :-)

  36. fairymary skriver:

    bestofmankind!

    Jag håller med. Den i dagarna aktuelle Dalai Lama är för mig urtypen av en god ledare……..

    Dessutom ser jag fram emot att vi ska få rösta bort alliansregeringen och ge socialdemokratin en chans att börja om ……

  37. Kachina skriver:

    ”Så vad kan vi göra för att ge mammor och pappor i Gaxa hopp för sina söners och döttrars framtid?”

    Stöd Abbas!!!

    Hamas utnyttjar hopplösheten i egna syften. Abbas har den trovärdigheten att han kommer att få allt ekonomiskt stöd han behöver från väst och om han agerar rätt kommer han också att få Israels förtroende. Det är synd, men just nu är det bara EN man som har nyckeln till fred i Mellanöstern och alltför många, både i världen och bland de egna, bortser från honom. Han är ingen frälsare, ingen övermänniska, men råkar just nu vara den som håller i nyckeln till freden.

  38. Kachina skriver:

    ”Dalai Lama är för mig urtypen av en god ledare……..”, plus Mandela,……..och jag envisas, Kofi Annan, även om vissa försöker lägga FN:s misslyckanden på honom.

  39. baskim skriver:

    kachina

    Glöm inte Thaci :-))))

  40. fairymary skriver:

    Kachina!

    Instämmer vad gäller Nelson Mandela. Vad gäller Kofi Annan har jag svårt att uttala mig om effekterna av hans arbete, för svårt för mig. Jag gillar honom för att han inte heller gör så mycket ”väsen” av sig själv. Det talar för att han sätter uppgiften före sin egen image.

  41. Kachina skriver:

    ”Vad gäller Kofi Annan har jag svårt att uttala mig om effekterna av hans arbete, ”

    Inte heller jag kan uttala mig om hans arbete. Min intuition säger dock att detta är en god människa och därmed en god ledare.

    Även när det gäller Thaci, talar min intuition, men i motsatt riktning. Jag ser ingen god människa där.

  42. Glad Påsk till alla!

    I min hage som jag bearbetat intill armbågsdjup finfördelad gyttja växer nu små öar av snödropp och vitsippa. I förrgår föll snön 30 cm tjock och i natt var temperaturen minus 14.
    I klar eftermiddagssol idag bökade jag runt. Och fann både vitsippor och snödroppar sida vid sida, lite slokande men annars oanfrätta.
    Två sätt att se på saken: Vad hemskt att de fina blommorna förstörs av frosten.
    Eller: Fantastiskt att inte ens frosten knäcker vårblomstrens livsvilja.
    Bara att välja.
    Glad Påsk önskar jag till alla med hopp att ni förenas i livsglädjens över gravitationens tunga gyttja.
    Glada vårhälsningar från
    Trffelgrisen Carmen

  43. Torsten skriver:

    Det är underligt vad vi personer bedömer situationer olika.

    Jag håller med om att Dalai Lama är en mycket god och human ledare.

    Men jag kan absolut inte se att det blir en intressekonflikt med vår nuvarande regering.

    Fairmary, jag hann inte kommentera Ditt sista inlägg i går. Jag tyckte det var mycket bra utifrån mina kunskaper i området.

    Men att förorda en oproffisionell sosseregering som enbart kommer att rasera det som Allianseen nu bygger upp rimmar dåligt.

  44. fairymary skriver:

    Torsten!

    Ja vad gäller valet av regering får vi väl tycka olika. Det blir ju upp till hela svenska folket; jag har bara min röst och den vet jag var jag vill lägga.

    Roligt att Du uppskattade mitt inlägg om sjukvården. Där finns så oerhört mycket att göra och så mycket hängiven personal.

  45. mrmhalland skriver:

    fairymary :

    Jag vill inte heller diskutera den frågan men jag blir nyfiken ändå.
    Menar du att det faktiskt FINNS människor som vill ha en socialdemokratisk regering under ledning av Mona Sahlin ?

  46. Torsten skriver:

    mrmhalland,

    Det hinner blåsa många skand……. kring Mona innal valet. Det är lungt:-))

  47. Kachina skriver:

    ”Men jag kan absolut inte se att det blir en intressekonflikt med vår nuvarande regering.”

    Dalai Lama förespråkar humanism. Alliansen är uttalat inhumana och direkt fientligt inställda till människor som inte är friska, inte har råd att köpa de dyra märkeskläderna eller en Mercedes i miljonklassen.

    Min dotter hade lånat Scorpion i helgen. Kom tillbaka och sade att motorn spann som en Cadillac och bekvämligheten var som i en Rolls Royce. Hon höll med mig om att det måste vara självkänsla de köper, de som betalar en miljon för en Mercedes, när de kan få bättre för 7 500. :-)

    Hör, även du Linda.

  48. bestofmankind skriver:

    mrmhalland,

    Det passar inte dig att vara komisk. :-)

  49. Torsten skriver:

    fairmary,

    Jag har två nära anhöriga som ägnat hela sitt liv inom sjukvården.
    Det är mycket som behöver förbättras där.

  50. Torsten skriver:

    Kachina,

    Skäms med Dig, jag skulle utsätta min älskade dotter föraldrig sådana risker;-)

  51. Kachina skriver:

    Nu är Torsten skakad, när han börjar använda tysk ordföljd.

  52. mrmhalland skriver:

    bestofmankind :

    Jag är glad att du liksom jag ser det komiska i att ha Mona Sahlin som statsminister…

  53. Torsten skriver:

    Kachina,

    Ibland har man lite brått och upptäcker inte att webbläsaren hackar;)

  54. bestofmankind skriver:

    mrmhalland,

    Det är du som är komisk med ditt uttalande.

    Mona Sahlin kommer vara en mycket bra ledare.

    Citerad från Aftonbladet ” Mona Sahlin har erfarenhet, empati, förmåga att entusiasmera och kommunicera socialdemokratins själ och dröm.” /Lena Askling

    Några egenskaper om PM Fredrik Reinfeldt förutom sorgsna ögon??

  55. fairymary skriver:

    mrmhalland!

    Jag har i ”alla tider” haft svårt att dela in politik i höger och vänster. Jag har sen jag ungefär i samband med kärnkraftsomröstningen blev lite politiskt intresserad förfärats över hur socialdemokratin övergivit sina värderingar. Hur någon slags egendomlig ”girighet” och bara tal om mer och mer materiellt välstånd ersatte ideologiska diskussioner, som jag skulle ha önskat, t.ex. ”vad ska vi nu göra när vi har fått det så bra, vilka värden i livet ska vi sträva efter för oss?”

    Göran Persson misstrodde jag från första dagen. Lyckligtvis fanns miljöpartiet.

    Än mer förfärades jag över hur klyftorna ökade i samhället, hur uteliggare började dyka upp även i min stad, hur min akademiskt utbildade väninna måste ha ett extrajobb för att klara sig själv och två döttrar…..för att inte tala om vad som skedde i sjukvården (vilket nästan är värt en bok)

    Så kom alliansen. Lät ju intressant, riktigt intressant. Menade dom verkligen vad dom sa? Brydde dom sig om vanligt folk? Jag lyssnade ”storörat”

    Och efter regeringsskiftet har jag blivit FÖRFÄRAD över bristen på kunskap om utsatta människors situation. Den grupp jag vet mest om i det fallet är ju dom som är ”i utanförskap” pga sjukdom och jag måste säga att blodet har närapå isats i mina ådror. När Husmark Persson uttalar sig om utmattningsssyndrom som något som man sover bort på en lite förlängd veckoända, generande okunnig om hur en sönderstressad hjärna beter sig.

    Jag har också fårr ”frossa” när man förväntar sig att en småbarnsförälder som blir deltidsarbetslös ska söka jobb i Skåne medan hon har ett deltidsjobb, make och småbarn i Västerbotten.

    Och jag tycker att det är omdömeslöst att låta 15-åringar välja skola utifrån vilken fin dator dom kan få eller vilka gym-kort man kan få. DOM ÄR FÖR UNGA FÖR SÅDANA VAL!

    OJ då, vad jag gick igång!

    Visst, en hel del fräscha förslag finns på agendan…..lite nytänkande här och där…..men vad har fungerat i praktiken?

    Jag hoppas på att Mona Sahlins relativa tystnad tyder på en självrannsakan, en omformulering om vad man vill med sin politik. Jag tror att hon med goda rådgivare kan fungera som statsminister. Det kvinnliga är lite annorlunda än det manliga,,,,,och jag förstår alla som tycker att det är svårt att se henne som statsminister……men vilka egenskaper vill man ha hos sin statsminister.

    Fyller Reinfeldt måttet?

    PS: Jag var inte med och röstade fram alliansen trots allt……

    Sparar mig för replik

  56. bestofmankind skriver:

    fairymary 7:06,

    Mycket bra inlägg!

  57. mrmhalland skriver:

    bestofmankind :

    Som jag sa ovan, jag tycker inte om att diskutera inrikespolitik på denna bloggen men, jag har en reflektion på det du säger.

    Att ha erfarenhet är en sak, det har hon, det har blåst omkring henne många gånger.
    Att ha erfarenhet är inget som gör en lämplig som ledare, det är de som LÄR SIG av erfarenheter som kan bli bra ledare.
    Det har inte Mona gjort.
    Allt hon har erfarit har bara runnit av henne som om det aldrig hade hänt.
    Hon har varit minister i nästan alla departement utan att ha fattat ett enda beslut som har gått igenom i riksdagen.
    Hon har snackat och låtit som om hon hade en bred kunskap i varje departement, men har alltid visat sig vara en ”Reefat el sayed”, en doktor utan hatt… Hennes företrädare fick ju trots allt en hatt, även om den kostade oss skattebetalare ganska mycket..

  58. Torsten skriver:

    mrmhalland 7:13,

    Mycket bra inlägg! :-))

  59. mrmhalland skriver:

    fairymary :

    Du ska slippa replik.
    Jag respekterar ditt resonemang, det verkar genomtänkt och inte komma från ryggmärgen, det tycker jag om.
    Det är väl den sorten jag har lite svårt för, som bara rabblar gamla inövade ramsor.

  60. Torsten skriver:

    bestofmankind,

    Förlåt, kunde inte låta bli:)

  61. bestofmankind skriver:

    mrmhalland,

    Inte hade jag tänkt att du tänkte fria till henne. :-)

    Jag menade hennes parti och hon som politisk ledare.

    Torsten,

    Va lite original. :-) Det är plagiat. :-)

  62. fairymary skriver:

    bestofmankind!

    Tack för stöd

    mrmhalland!

    Synd, jag som just gått igång……

  63. Kachina skriver:

    mrmhalland

    Hon kanske skulle köpa en Littorin-hatt!

  64. mrmhalland skriver:

    fairymary :

    åja…jag sa inte att jag höll med dig, bara att jag respekterar att du tänker innan du talar, även om jag kan tycka att det är lite synd att du har sådan otur när du tänker :-)

  65. mrmhalland skriver:

    Kachina :

    Jag tänker inte försvara Littorin och hans utbildningar, men han gick ju den utbildningen han har uppgett.
    Skit i det….det där med GP kom liksom på köpet när Reefat poppade upp i huvudet på mig…

  66. fairymary skriver:

    mrmhalland!

    Som nivå på en seriös debatt, var ska man placera ”det är lite synd att du har sådan otur när du tänker”?

    OK, jag kan ta det som ett skämt.

    Eftersom jag ändå är på gång så kan jag få avreagera mig lite om en fråga jag ställde och hoppades få svar på från Dig:

    Håller Reinfeldt måttet som statsminister?

    Jag tycker att han är intressant, (även om han också haft otur när han tänkt på vilka ministrar han vill ha omkring sig). Han representerar en ny manlig ledarstil, som jag ännu inte är riktigt klar över vad jag tycker om. Han ger känslomässiga svar, känns ärlig, t.ex. när han talade om sin statssekreterares avgång. Han var egendomligt faderlig när man han presenterade Sten Tolgfors som ny försvarsminister, talade om Tolgfors jetlag och att han skulle bli pappa snart.

    Han är inte så synlig, beter sig väluppfostrat i Vita Huset, tycks känna sig för i rollen fortfarande. Hans friande till lågutbildade kvinnor i vård, skola och omsorg känns utstuderat…..Jag blir misstänksam. Är det makten han är ute efter eller vill han oss väl????

    Jag har svårt att lite på honom fortfarande.

  67. Torsten skriver:

    fairmary,

    Vore Du politiker i min hemkommun, hade Du förmodligen min röst.
    Du har en bra balans i Dina synpunkter.
    Jag säger ”förmodligen”, bara Du skippade milömupparnas svammel;-)

  68. fairymary skriver:

    Torsten!

    Jag tackar……..

  69. mrmhalland skriver:

    fairymary :

    Självklart var det ett skämt, jag sa ju i andetaget innan att jag respekterar det du säger.
    Tja, håller han måttet ?
    Jag svarar i fri ordning på dina frågor..

    Eller…svarar…ger mina synpunkter.
    Jag tror att han är ärlig i sin ambition att tillgodose kvinnor med låg lön.
    Han har ju trots allt bildat ”nya moderaterna”.
    Jag tycker att han är påläst och har pondus, men att han inte använder den.
    Att han beter sig väluppfostrat i Vita huset är jag inte säker på att jag sätter på debet-sidan.
    Nja, jag tycker nog att han borde vara mer synlig och finnas i debatten betydligt mer.
    Jag tror han är som en modern chef, han är samordnande, ger direktiv till ”avdelningscheferna” och följer upp resultaten.
    Vi är inte vana vid den typen av ledarskap i Sverige och det känns fortfarande inte helt självklart för mig.
    Jag tycker trots allt att han leder den mest demokratiska regering jag sett i Sverige, han /de lyssnar på kritik och är inte rädda för att backa om de inser att för många är emot ett beslut/förslag.

  70. fairymary skriver:

    mrmhalland!

    Intressanta synpunkter.

    Jag tror att regimskiftet var alldeles nödvändigt för att få till något riktigt bra i svensk politik.

    Jag vill också ge regeringen en eloge för att de backat på vissa punkter.

  71. Torsten skriver:

    Med risk för att bli tjatig,

    Mrmhalland,

    7:58, Mycket bra inlägg:) Du och fairmary skulle bli ett bra radarpar:)

    Jag ler, men menar vad jag säger.

  72. mrmhalland skriver:

    Tack för det Torsten.
    Ja, det vore kul att prata politik med många här över ett glas vin :-)
    Vi hade nog kunnat skrapa ihop en hel riksdag med helt nya tankar…

  73. Kachina skriver:

    Jaså, skall du gifta ihop fairymary med mrmhalland samtidigt som du själv har ett span på bestofmankind?

    Världen är ur led, nu går jag och lägger mig, får vi se om världen står kvar lika galen imorgon.

  74. mrmhalland skriver:

    Kachina :

    Just paret Torsten / bestofmankind vore kul :-)
    Snacka om att ”tänja på gränserna” :-)

  75. bestofmankind skriver:

    mrmhalland,

    hehehe…

    Nej, aldrig med en Moderat/Allians till. :-)
    Annars har åldern ingen betydelse. :-)

  76. bestofmankind skriver:

    Fairymary tack förresten även för nyheten om Hamas och Fatah 3:04, med följande kommentar och nyhet på engelska av jeandebeaumont 3:55.

    Nyheten var en bra början.

  77. Torsten skriver:

    Kära vänner…

    Oh, vad högtravande det blev:)

    Men visst blev det en trevlig kväll.
    Detta bevisar ju att kan man bara prata med varann så går det till och med komma överens med Kachina. Kanske…………..Hmm…..

  78. Torsten skriver:

    bestofmankind,

    Du smickrar mig??? :)

  79. mrmhalland skriver:

    Nu ska vi inte överdriva Torsten :-)

  80. mrmhalland skriver:

    Självfallet går det att prata och faktiskt även komma fram till något (eller inte…) bara man respekterar varandra och inte säger så dumma saker som ”du har otur när du tänker” (fast visst är den underbar ??? )
    Jag sa det i går kväll och säger det i kväll…jag tror alla på denna blogg vill sina medmänniskor det bästa, men, kanske har lite olika vägar dit..

  81. fairymary skriver:

    Vad sägs om att vi startar ett nytt eget parti. Det blir väl ett tomrum efter junilistan………

    Godnatt alla och hoppas Ni har tur när Ni drömmer

  82. Torsten skriver:

    ”Jan tror på människan”

    Jag slog upp strofen på Google och fick 9 680 träffar. Men kommer inte på vem som först myntade detta.
    Någon som kan hjälpa mig?

  83. soli01 skriver:

    mrmhalland – humorn är och förblir ett av” redskapen” och kan ibland även få debattörerna att tänka till. Visst finns det allvarliga frågor – viktigt att tillägga.

  84. Kachina skriver:

    Det var en okänd, hög som ett hus, i Eilats kåkstad som myntade uttrycket. Att han klonat sig 9 680 ggr är ju beundransvärt, med tanke på det korkade uttalandet.

  85. mrmhalland skriver:

    soli01 :

    Absolut !
    Jag tror att vi använder humorn som en ventil ibland.
    När de allvarliga frågorna kommer väldigt nära blir vi helt enkelt tvugna att ta till humorn för att få lite distans.
    Jag är en god vän av humor och tycker att det finns få platser där den inte hör hemma, men, i både debatt och humor måste man respektera varandra.
    Personligen tycker jag att många av debbatörerna här (inkl. mig själv) har blivit mycket bättre på att respektera varandras åsikter och bemöta dem med saklighet, vilket jag uppskattar.

  86. Torsten skriver:

    Kachina,

    Fel igen :-)))))))))

    Det var en svensk författare!

  87. Kachina skriver:

    Stackars människa, han kan inte ha sett mycket av världen, som tror på människan.

  88. mrmhalland skriver:

    Är det mig du syftar på Kachina får jag göra dig besviken…
    Jag har sett det mesta…och tror fortfarande på människan.

  89. Torsten skriver:

    Kachina!

    Nå!

    Vad tror Du på?

  90. soli01 skriver:

    mrmhalland – visst har du rätt i det du skriver. Om upprepningarna blir allt för täta kan detta sätta extra press på övriga. Jag tror inte på att om en lögn eller påstående blir vardagsmat att detta heller i slutändan gynnar debatten. Vid sådana tillfällen är humorn mycket bra att använda och kan till sist lätta upp det hela.

  91. Kachina skriver:

    ”Vad tror Du på?”

    Medvetandets fortsatta evolution, inte nödvändigtvis i den här djurkroppen och den här tröga materian. Vi får se, när den sker, transformationen.

  92. Torsten skriver:

    Scorpio???+??

  93. Kachina skriver:

    Fish!!!

  94. Torsten skriver:

    Brax??

  95. Torsten skriver:

    Kachina,

    Nu fattar jag 10:07,

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=754326

  96. Kachina skriver:

    Förresten, Torsten

    Fishes heter det, makan i Virgin och i bakgrunden finns ett starkt inflytande från Scorpio.

    Bara så du får något att grubbla på. Därmed är det slut på kryptiska inlägg.

  97. soli01 skriver:

    Kachina – har han tänkt sluta skriva :-) Bara ett litet kryptiskt skämt så här innan john blund sätter sina klor i oss.

  98. Torsten skriver:

    Önsketänkande…. eller…. :-(

  99. Kachina skriver:

    ”Önsketänkande…. eller…. :-(”

    Nej, mardröm. Herregud vad ditt undermedvetna skall kämpa för att förstå det där.

    Godnatt.

  100. Torsten skriver:

    Lättnad :-))

    Godnatt.

  101. Josef Boberg skriver:

    GooodMorgon KaChina och Torsten,

    Apropå Ert resonemang ovan om vad som händer när Wi slutar med att andas

    Ha det… :-) /önskar livs-vännen Josef

  102. bestofmankind skriver:

    Torsten 9:14 pm

    Sorry Torsten, men frasen var inte menat till dig. :-)

  103. Torsten skriver:

    Hmmmmm….

    Det går aldrig lita på kvinnor :-)

    Förresten sticker jag till Indien i morron. Mina besök här kommer naturligt att bli ytterst sparsamma de närmaste veckorna.
    Kachina, håll Dig i skinnet under tiden! :)

  104. tuvalis skriver:

    Arabmötet i Damascus styrs numera öppet av USA. Från am UD kom varnande ord från en mr MacCormack om att Saudiarabien bla a inte bör deltaga.
    I Israel på Västbanken har vi israels General Dayton som gör allt han kan för att hindra en försoning mellan Fatha och Hamas.
    All styrning sker till Israels förmån och hindrar fredsprocessens genomförande. Detta sker mitt framför våra ögon!
    Man kan tycka vad man vill om Hamas, men är det så underligt att de får så mycket stöd när palestinierna hela tiden motarbetas och förnedras av Israel (som har bollen i sin hand) som gör allt för att försvaga fredsprocessen och vrida synen på konflikten till sin fördel. De israeliska fängelserna är inte bara fulla av palestinska män,kvinnor och barn – de är aven fulla av potentiella ledare som skulle kunna ena folket och ta över Abbas roll. Abbas har inte kommit till makten pga av sin skicklighet utan ramlade in på platsen efter Arafats död, som en av hans medarbetare.
    För att hjälpa till att lösa denna konflikt behövs en starkt oberoende grupp. Var finns den? Kunde EU bli ett medel?

%d bloggare gillar detta: