Kort från Kina

BEIJING: Som planerat har jag nu anlänt till den kinesiska huvudstaden och börjat mitt intensiva program här.

Men dessvärre blir nog uppdatering både här och på Twitter mer begränsad än vad jag skulle önska.

Tillgång till min blogg fungerar inte, och inte heller åtkomst till mitt Twitter-konto verkar vara möjligt.

Men även detta är ju förhållanden av visst intresse.

5 kommentarer till Kort från Kina

  1. Per Fredö skriver:

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kinesisk-censur-utan-klara-granser_6747055.svd

    Ja Carl, det har onekligen sitt intresse att också du som svensk utrikesminister har hamnart i den ordinarie censurfällan.

    Det kanske bli ett litet diskussionsämne när du möter dina politiska kollegor.
    Våra politiker har ju till kutym att påtala bristen på mänskliga fri-och rättigheter när de besöker det kommunistisk Kina.

    Sen är det affärer som vanligt.

    Vi får väl ändå hoppas att våra svenska massmedia observerar detta, men säker kan nog aldrig vara.

  2. Daniel Lump skriver:

    Prova att ga via en proxy server!! :)

  3. Rulle skriver:

    Utvecklingen i Egypten inger som sig bör ”extrem oro” och för att låta president Mohamed Morsi direkt få del av vår åsikt om tilltagen bör Egyptens ambassadör kallas upp till kabinettssekreterare Frank Belfrage på UD. Men det är klart det finns förmodligen få judar att mobba i Morsi´s snabbt minskande kabinett.

  4. mrmhalland01 skriver:

    Vän av ordning undrar ju hur detta inlägg kom till utan tillgång till bloggen.

    Min gissning är att CB har fått låna en dator av någon potentat som inte är underkastad censuren.

  5. Rulle skriver:

    Min gissning är att Carl Bildt har en spökskrivare på UD som via mobil fått order att fejka Carl´s inlägg.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 365 andra följare

